« Tillbaka till varningslistan

Upphandlingsgruppen – Tenders Daily

Upphandlingsgruppen Sverige AB
Publicerad: 28 maj 2013
Kategori: Kundrekrytering, offertsök, upphandling
Varning:

Verksamheten förfalskar stämningar och utnyttjar domstolsverkets grafik på olika typer av kravbrev. Se bildmaterialet längst ner på sidan för exempel.

Representerar du Upphandlingsgruppen Sverige AB / Upphandlingsgruppen – Tenders Daily och anser att varningen är felaktig? Klicka här

Uppgifter från fakturan

Dessa uppgifter är kopierade direkt ifrån fakturan och är ofta medvetet felaktiga.

  • Företaget bakom
    Upphandlingsgruppen Sverige AB
  • Org.nr.
    556921-9669
  • Ort:
    Göteborg
  • Bankgiro
    171-2702
  • Hemsida
    doubleyoursales.se, tendersdaily.se, upphandlingsgruppen.se, hittaupphandlingar.se
  • Telefonnummer
    031 - 31 39 249

Anteckningar

Anteckningarna är viktiga och beskriver ofta tillvägagångssätt, kännetecken eller annan information. Baseras bland annat på vad vi får rapporterat till oss genom vårt nätverk av företag.

Upphandlingsgruppen

Upphandlingsgruppen / f.d Tenders Daily är ett otydligt massutskick från en tidigare nationellt omskriven bolagsman. Företrädaren är tidigare ansvarig för bland annat Bolagssidan.se, Offertpro.se, Business Finder, European Tenders, Bevaka Upphandling och Svensk Affärsförmedling.

Upphandlingsgruppen är publicerade på grund av omfattande klagomål. Metoden har i de tidigare verksamheterna gått ut på att hänvisa till ett sannolikt fiktivt affärsunderlag som att ett stort antal besökare på nämnda hemsida gjort ett visst antal sökningar efter din verksamhet eller att det i portalen går att få tillgång till unika arbetstillfällen. För samtliga tidigare varningslistade produkter har den som registrerat sig för Upphandlingsgruppen och den utannonserade gratisperioden upplevt problem med att avregistrera tjänsten med besvärliga och utdragna krav som påföljd.

Faktureringen som sedan inleds görs under oklara avtalsförhållanden där ditt deltagande i gratisperioden lyfts fram som underlag, ofta med otydligt stöd av bland annat IP-adresser och olika tidsloggar.

På doubleyoursales.se står bland annat följande missvisande och svårtolkade text:
”Detta är samma tekniker vi använder med våra privata klienter, och vår medel privata klient gör 6.07 MILJONER i försäljning som ett resultat av vår insats.”

I utskicket står bland annat möjligheten att ”mjölka er marknad på 6-12 månader”.

Även innehållet på doubleyoursales.se är otydligt med motstridiga uppgifter om registreringsperiod/kostnad/villkor.

Namnbyte 2014-05-07 till Upphandlingsgruppen i Sverige AB.

Registrerade uppgifter

Med hjälp av organisationsnumret som står på företagets faktura görs en kreditupplysning som hämtar detaljerad information varje gång du går in på ett företag.

Rapport hämtad den 11 december 2016

  • Org.nr 556921-9669 går till:
    Upphandlingsgruppen i Sverige AB
  • Moms
    Ej aktiv i momsregistret
  • Adress:
    BOX 53067
    40014 GÖTEBORG
  • F-skatt
    Avregistrerad
Historik för Upphandlingsgruppen i Sverige AB
  • Datum
  • Ärende
  • Datum
    2016-02-12
  • Ärende
    Rating ändrad från Ingen rating kan presenteras. Orsak: Konkurs inledd till Ingen rating kan presenteras. Orsak: Konkurs avslutad
  • Datum
    2015-10-08
  • Ärende
    Rating ändrad från Ingen rating kan presenteras. Orsak: Under utredning till Ingen rating kan presenteras. Orsak: Konkurs inledd
  • Datum
    2015-08-20
  • Ärende
    Bokslutsuppgifter för perioden 2014-01-01 - 2014-12-31
    Företaget har valt att inte ha revisor; Revisionsberättelse ej inlämnad
  • Datum
    2014-08-20
  • Ärende
    Rating ändrad från 2 - Svag kreditvärdighet till Ingen rating kan presenteras. Orsak: Under utredning
  • Datum
    2014-07-16
  • Ärende
    Rating ändrad från 1 - Kredit avrådes till 2 - Svag kreditvärdighet
  • Datum
    2014-07-16
  • Ärende
    Bokslutsuppgifter för perioden 2013-02-01 - 2013-12-31
    Företaget har valt att inte ha revisor; Revisionsberättelse ej inlämnad
  • Datum
    2014-05-20
  • Ärende
    Adress ändrad från SMÖRGATAN 106, 41276 GÖTEBORG till BOX 53067, 40014 GÖTEBORG
  • Datum
    2014-05-07
  • Ärende
    Namn ändrat från Tenders Daily AB till Upphandlingsgruppen i Sverige AB
  • Datum
    2014-05-07
  • Ärende
    Rating ändrad från Ingen rating kan presenteras. Orsak: Revisor saknas till 1 - Kredit avrådes
  • Datum
    2014-03-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 1 - Kredit avrådes till Ingen rating kan presenteras. Orsak: Revisor saknas
  • Datum
    2013-02-26
  • Ärende
    Adress ändrad från Smörgatan 106, 41276 GÖTEBORG till SMÖRGATAN 106, 41276 GÖTEBORG
  • Datum
    2013-02-22
  • Ärende
    Rating ändrad från Ingen rating kan presenteras. Orsak: Företaget är ej registrerat för näringsverksamhet till 1 - Kredit avrådes

Media

Här finner du bilder på fakturor, skärmdumpar på hemsidor, korrespondens och övriga utskick. Människans visuella minne är mycket effektivt - genom att studera bilderna kan du lättare komma ihåg vad du ska akta dig för.

Bilder

Sprid varningen

Om du anser det nödvändigt kan du dela varningen med andra, bland annat genom e-post.

111 Kommentarer publicerade.  (Klicka här för att skriva en kommentar)

Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

  • Bengt
    23 mars 2015 kl. 03:52

    Bolaget 556921-9669 har ett antal registrerade anmärkningar, den senaste vecka 11-2015 Skattekontot: 16 762 587kr! En registrering finns under allmänna mål på drygt 16 milj den 20/3 -15. En tuff nöt att knäcka för ett bolag som omsätter ca 209 000kr(2013). Ska denna mardrömshistoria äntligen få ett slut snart.

  • Bengt
    22 januari 2015 kl. 22:28

    Johan Martin Larsson 810718-**** är folkbokförd på [borttaget]. Jag funderar på att rikta mina klagomål direkt till den adressen ev. besöka honom. Hoppas fler gör det.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      22 januari 2015 kl. 22:34

      Vi förstår din frustration – men uppviglingar likt dessa är inte att rekommendera. Drabbade bör bestrida krav från Upphandlingsgruppen sakligt och konkret. För kännedom har delar av ditt inlägg redigerats.

    • Martin
      6 februari 2015 kl. 15:43

      Hej,

      Du når mig direkt på martin@upphandlingsgruppen.se
      och via telefon genom vår kundservice.

      Vi hjälper dig gärna i ditt ärende!

      Vi vill ha nöjda kunder, samtidigt har ni ett ansvar att läsa igenom regler och villkor som står mycket tydligt på vår registreringssida innan ni accepterar avtalet och genomför er registrering för att bli medlemsföretag.

      Ett aktivt företag krävs för att starta ditt abonnemang. När din provperiod är slut kommer ert företag att debiteras en årlig abonnemangsavgift på 5995 kr. Ordinarie pris 12495 kr. Oroa dig inte, för att undvika dessa avgifter kan du avsluta ditt abonnemang när som helst under provperioden. Startavgift tillkommer med enbart 5995 kr i uppläggningsavgift.

      Mvh
      Martin

  • Pernillaq
    22 januari 2015 kl. 21:33

    idag har jag fått ett inkassokrav från Upphandlingsgruppen men en stor 2:a på….
    Inkassokrav 1 har jag aldrig sett till och påminnelse
    har aldrig heller dykt upp och första faktura kom 17/11…..

    Tänker inte betala detta företag!
    Finns det ingen som kan sätta stopp för företaget???

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      22 januari 2015 kl. 22:36

      Hej Pernilla,

      Att ”sätta stopp för företaget” är dessvärre en mycket komplex fråga. Du gör klokt i att fortsatt bestrida kraven, helst via e-mail.

  • Lasse
    17 december 2014 kl. 20:55

    Har idag fått ett nytt brev att dom skall gå till tingsrätten

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
    • KSE
      28 december 2014 kl. 13:27

      Så har de sagt till väldigt många utan att faktiskt göra något sådant. Har de använt domstolsverkets logga i det kravet också?

  • Bo Johansson
    24 november 2014 kl. 17:48

    Har fått en faktura på 20000:- som jag bestridit.
    Betalade dom ca 800:- för 1,5 år sedan för ett provabonnemang.

    Dom hävdar att jag är bunden till ett löpande avtal, nonsens. Dom har
    inte kunnat visa på detta, hänvisat till någon finstilt text som jag inte har.

    Dom är polisanmälda utan resultat. Nyligen fick jag krav nr 2 , tänker INTE betala en krona till dessa skojare.
    Skall dra ut era mail och gå in på polisen igen. Dom måste göra något.

    Dom fortsätter att skicka sina upphandlingsförslag, jag läser dom inte ens. Har bett dom ta bort tjänsten, men istället skickar dom fler liknande trakasserier / upphandlingar.
    Jag kan gratis söka upphandlingar själv från vilken kommun jag vill, detta är ett bluffföretag.

    Davx att få polisen att agera ?????????

  • Lasse
    24 november 2014 kl. 08:39

    Det låter bra

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
    • Anders R
      27 mars 2015 kl. 20:03

      Fick strax före jul ett hot om att de skulle stämma mitt företag till tingsrätten.
      Lite lustigt att ringa Martins påstådda telefonnummer som ingen svarar på. Mejlen ger automatsvar som inte hanteras.
      Jag skickade ett brev till bluff-firman och välkomnade hans stämning samtidigt som jag sa att jag gladdes åt att få se hur en tvättäkta idiot och bluffmakare set ut.

      Bad honom att omgående göra stämningsansökan, ju förr desta snabbare skulle han ju få sina pengar.

      Inget har hänt ännu. :-)

  • Anders R
    21 november 2014 kl. 16:20

    Jag är ägare till ett bolag där vi fått ett hot om ansökan hos KFM om BF.
    Till saken hör att de refererar till ett avtalsdatum då företaget var semesterstängt. Ingen annan än jag har haft möjlighet att svara i telefon. De påstår sig ha fått en adressuppgift men den adressen flyttade mitt företag från ett år innan det påstådda avtalsdatot inträffade.

    Jag tänker änta ut dom och se om de är så korkade att de lämnar in ansökan till KFM. Gör de detta kommer ansökan att bestridas. Därmed återstår bara för dem att stämma mitt företag i tingsrätten. Där ligger bevisbördan på dem och då det dessutom rör sig om ett s.k. småmål får var och en stå sina egna kostnader. En av mina söner är jurist så jag kommer billigt undan.

    Återkommer med mer info om det sker något av ovanstående.

    • Katarina
      10 februari 2015 kl. 14:56

      Hej Anders!

      Vårt företag har idag fått ett brev ang ansökan om betalningsföreläggande. Vi har tidigare bestridit allt som kommit från Upphandlingsgruppen och dessutom gjort en polisanmälan.

      Hur har det gått för er? Ansökte de om betalningsföreläggande mot er?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      10 februari 2015 kl. 15:36

      Mot bakgrund av hur Upphandlingsgruppen agerat tidigare så är den handling du mottagit sannolikt en utskriven ansökan om betalningsföreläggande som fyllts i av Upphandlingsgruppen – men som skickas till dig istället för till Kronofogden. Vi kan däremot inte bekräfta detta utan att se den faktiska handlingen.

  • Lasse
    19 november 2014 kl. 18:27

    Fick idag att dom skall skicka till kronofogden hur gör man

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Pernilla
    19 november 2014 kl. 17:11

    Fick faktura på 7995:- för tjänst som tydligen blir per automatik när man inte säger upp innan provperioden……Tillsammans med faktura kom ett brev med regler o villkor, där jag upptäckte min ”miss”!!!
    Ska man polisanmäla och anmäla till Svensk Handel?
    Kontaktade dem men fick bla till svar…..
    ”Vi har kostnader vi behöver täckning för när du registrerar dig hos oss, vi har mycket personal kostnader mm”

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      20 november 2014 kl. 09:18

      Hej,

      Du bör omgående polisanmäla och bestrida fakturan. Det är även viktigt att Förenade Bolag får ta del av de e-mail och handlingar du mottagit från Upphandlingsgruppen. Ring 020 – 503 503 för mer information.

  • Bo
    13 november 2014 kl. 19:41

    Kör skiten ur den här djävla avskummet ”Larsson”.

  • Victor
    29 oktober 2014 kl. 09:51

    Så fick vi en ny faktura, skillnaden mot alla tidigare är att det är en ny referens: Johan Johansson denna gång.
    Den första period dem påstår att vi beställt var för 2014-01-02-2015-01-02.
    Den har vi bestridit och med den allt dem har skickat till oss, faktura, påminnelse, hot om kronofogden samt stämningsansökan.
    Den nya fakturan som damp ner nu är för perioden 2014-10-20-2015-10-20…
    Två intressanta aspekter till detta är att dem förlänger ett avtal som aldrig har betalats.
    Den andra är då att perioden för den första perioden nu har blivit tre månader kortare…
    Inget annat en försök till bedrägeri, polisanmälda sedan första fakturan.
    Uppmanar er andra drabbade att också polisanmäla detta företag så vi tillsammans kan få stopp på dem!

  • Per-Magnus Bergkvist
    27 oktober 2014 kl. 14:23

    Vi har också fått faktura och påminnelse nr 2 dag

  • Mikael
    24 oktober 2014 kl. 08:34

    Polisanmäl idioten. Vi har också fått krav nummer 2. Inget att oroa sig för

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Lasse
    8 september 2014 kl. 15:01

    Fick idag krav nr 2 Martin Larsson är ej anträffbar hur gör man

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Lasse
    4 september 2014 kl. 11:02

    Fick för någon vecka sedan en faktura från upphandlingsgruppen på 7995kr. Skickade tillbaka den och idag kom det en påminnelse har ringt Martin Larsson men han är aldrig inne kommer senare sägen någon som bryter på utländska.

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Marie
    2 september 2014 kl. 08:48

    Har idag fått en faktura ifrån upphandlingsgruppen AB 7995kr ex moms
    Detta är en stor bluff.
    Ringde upp Martin Larsson personligen och fick framföra mitt budskap om att det är oseriöst att hantera företag på detta sätt.
    Jag påminde honom också om att vi hade kontakt gällande Offert Pro förra året, där även det gällde en bluffaktura.
    Jag blir så trött på dessa människor som inte har någon vettig sysselsättning. Jag har skrivit ett mejl till Martin där jag bestrider fakturan, han har dagen på sig att svara.

  • Magnus
    1 september 2014 kl. 15:39

    Jag har idag fått ännu en bluff faktura av Upphandlingsgruppen AB. Har aldrig beställt något av dem och har nu fått en faktura på två år á 7995 kr per år. Jag har bestridit fakturan, anmält till Svensk Handel och polisanmält detta direkt. Kan ingen få bort dessa bolag och deras verksamhet som tar onödig tid och arbete för seriösa företagare. Tenders Daily och Upphandlingsgruppen AB borde kunna fällas i domstol snart.

  • Plugghästen i Uppsal
    20 augusti 2014 kl. 17:20

    Detta blufföretag i Göteborg,

    skall vi gärna ta itu med juridiskt och via domstol kräva skadestånd och dyra advokatkostnader så att ”Martin Larsson” får kronofogden på sig i resten av livet. Naturligtvis heter han något annat och med den utländska brytningen blir det lätt att hitta hans identitet.
    Skicka gärna in din korta rapport till oss på [borttaget] så gör vi en samlingsstämning till domstolen och underhåller dig med information om processen. Sedan kan du spärra dem med filter så slipper du bli påmind.

    Gunnar

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      21 augusti 2014 kl. 11:34

      Hej,

      Det är svårt att förstå vad du menar. Vi har justerat delar av ditt inlägg – och vill samtidigt be dig att vänligen undvika uppviglingar likt dessa framöver.

    • KSE
      22 augusti 2014 kl. 23:59

      Gunnar

      Jag vill inte vara kritisk, men vad menar du med detta: med den utländska brytningen blir det lätt att hitta hans identitet?

  • Christian
    14 augusti 2014 kl. 09:10

    Fick precis ett mail med aktiveringslänk där jag skulle aktivera mitt konto hos Tenders daily, men inte har jag något konto hos dem och tänker inte skaffa det heller.

    • Stigge
      14 augusti 2014 kl. 22:01

      I dag fick jag en faktura från Upphandlingsgruppen AB, ett av Martin Larssons många blufföretag!Har aldrig hört talas om detta företag,men har polisanmält tidigare försök från herr Larsson (Offert pro). Polisen gör inget. Och Larsson kan fortsätta att försöka köra upp folk! Borde inte näringsförbud ligga nära till hands? Jag önskar inte bli förföljd av herr Larsson nu igen! Jag och mitt företag har inget som helst intresse av hans upphandlingar!! Kan man skicka ut en faktura rakt ut i luften utan att någon beställning finns eller någon som helst kontakt tagits??

      Det blir bestridande och polisanmälan igen!

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      15 augusti 2014 kl. 15:18

      Gällande näringsförbud: först i domstol kan det bli aktuellt att meddela näringsförbud, vid särskilt illa/brottsligt driven verksamhet, till exempel rörande grova skatte- och bokföringsbrott. Gällande frågan om att fakturera utan tidigare kontakt är det fullt möjligt; det viktigaste för dig är att sakligt och konkret bestrida kravet.

  • Peggy
    6 augusti 2014 kl. 22:40

    Jag testade också på deras erbjudande men lyckades säga upp avtalet så som det var skrivet, dvs inom 14 dagar. Dock fick jag en faktura på 7550:- för ett års bevakning. När jag ringde dit var det också ”chefen” som skulle kontaktas, och ett i allmänt konstigt samtal. Inget hände och jag var säker på att allt var ok. Fick i dagarna en påminnelse på 7610:-. Ringde dit flera gånger utan svar under två dagar, lämnade även sms. Idag mejlade jag och vips fick jag svar – om att jag ”skulle göra rätt för mig”. Inget seriöst företag formulerar sig på det viset, så jag anade oråd och googlade. Jag hamnade på denna sida och skäms lite för att jag inte googlade innan jag hoppade på testperioden… men nu vet jag i alla fall vilken typ av verksamhet det rör sig om. Jag har inte ingått något ytterligare avtal med företaget, utöver den gratis testperiod som jag enligt avtal sade upp, så några pengar av mig blir det inte.

  • Yvonne
    6 augusti 2014 kl. 10:59

    Jag har fått faktura eftersom det på deras websida inte går att avsluta testperioden. Jag har ringt och mailat i en månad och Martin Larsson eller Helena Johansson finns inte, det är en som svarar med utländsk brytning och han kan inte koppla till någon annan. Han ska prata med chefenn säger han. Det finns ingen annan än han som svarar troligtvis. Nu är jag rädd att de skickar till inkasso, hur gör man?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      6 augusti 2014 kl. 14:11

      Hej. Det finns inga enkla svar eller lösningar. Vi behöver mer information. Kontakta någon av våra handläggare på telefon 020 – 503 503 för råd.

  • Svante Biörnstad
    2 juli 2014 kl. 15:40

    Vi fick också en nästan färdigifylld stämning till Göteborgs Tingsrätt. Väldigt otäckt hot tycker jag. Nu har dom bytt namn som sagt på företaget och det skickades också till en annan person på vårt företag, inte till mig. Jag är den som hittills fått ta emot deras allt hotfullare mail. Så det är ju säkert en medveten metod att försöka skrämma någon annan. Jag har ju polisanmält så klart men det börjar verkligen kännas märkligt att inget kan få stopp på dom här människorna. Jag börjar förstå folk som tar till okonventionella metoder när dom känner att samhället inget kan göra. 5.000:- är ju inte hur mycket pengar som helst men det känns avskyvärt att stoppa dom rakt i fickan på kriminella. Det finns andra som behöver pengarna bättre…

  • Ingemar Thorén
    25 juni 2014 kl. 17:53

    Hej, har nu fått ansökan om stämning till Göteborgs tingsrätt. Hur skall man agera?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      26 juni 2014 kl. 08:16

      Hej.

      Vi har inget enkelt svar. Eftersom Upphandlingsgruppen / Tenders Daily skickar ut förfalskade stämningar behöver vi först säkerställa att den du mottagit är äkta. Kontakta våra handläggare på telefon 020 – 503 503 för hjälp med detta.

    • KSE
      26 juni 2014 kl. 16:48

      Det är ingen stämningsansökan utan en fordran utformad så för att skrämma dig.Fick själv en sådan (den andra) Bestrid den som vanligt via fax 031 3138172 och polisanmäl.
      Känns som de ökar på inför sommaren för att lura någon tillfällig personal.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      26 juni 2014 kl. 17:04

      Det stämmer att Tenders Daily / Upphandlingsgruppen skickar ut falska stämningar. Allmänt vill vi rekommendera att man bestrider handlingen via e-mail. Vi ser däremot inga tecken på att Tenders Daily / Upphandlingsgruppen justerat sina rutiner inför sommaren – avtrycket från olika utskick har varit mer eller mindre konstant sett till det senaste året. Vi har skrivit en artikel om falska stämningar, gå in på http://www.forenadebolag.se/artikel/falska-stamningar/ eller klicka här.

    • KSE
      28 juni 2014 kl. 02:53

      De har blivit anmälda av domstolsverket för att ha använt deras logga.
      Läs mer bla här:

      av http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3698426.svd

  • Ann-crestin Söderlun
    19 juni 2014 kl. 14:41

    Hej!
    Igår damp det ned en påminnelsefaktura på drygt 7.000 kr från Upphandlingsgruppen!!! Samma person som har Tneders Daily (eller haft). Har aldrig beställt något abonnemang!!!! Ej erhållit någon originalfaktura! Ringde och fick inte tala med någon ansvarig för fakturor blev bara hänvisad till kundtjänst via mail. Mailade kundtjänst och bestred fakturan och gick idag till polisen och gjorde en anmälan.
    Denne Martin Larsson verkar vara helt utan samvete någon måste sätta stopp för detta Nu!!!! Ju fler vi är som anmäler ju fortare måste det ta ett slut! Tänker inte låta mig skrämmas med påminnelser, inkassokrav, kronofogdshot m.m. Jag lämnar allt till polisen!

  • Mattias
    31 maj 2014 kl. 08:52

    Någon av alla drabbade som har ett bra tips på hur man får ett slut på alla brev, fakturor, påminnelser, stämningsansökningar, krav, kronofogdebrev mm?

    Efter att ha polisanmält och bestridit redan från brev 1 i februari så kommer det bara mer med ett par veckors mellanrum.

    Hur gör jag lättast för att få ett stopp på detta?

  • Bitte
    29 maj 2014 kl. 17:45

    Får idagana ett mail om ”Offertförfrågan” och kollar då upp vad detta handlar om. Hamnar på denna sida och får veta både det ena o det andra.Och eftersom jag inte kunde låta bli var jag ju tvungen att svara på mailet.. Om hur Upphandlingsgruppen ska kunna hjälpa oss..en ideell föräldradriven ungdomsgård…så dom fick tre frågor:
    Kidnappa ungdomar som går i högstadiet och tvångsinskriva dom hos oss..??
    Vilka tjänster hos oss finns det ett sånt stort intresse för?
    Vilka upphandlingar kan vi vara med på?

    Sen fick dom även några argument var för vi inte var intresserade:

    Vi tänker inte ens överväga nåt av den här skiten pga:
    1. det passar inte vår verksamhet
    2 Du finns på varningslistan
    3 Vi är inte lättlurade
    4 Mailet är polisanmält
    5 Skaffa revisor till att börja med så kanske trovärdigheten ökar nåt iaf

    http://www.forenadebolag.se/varningslistan/tenders-daily/

    Och som svar får jag det här:

    Tenders Daily AB (kundservice@tendersdaily.se) Lägg till i Kontakter 17:10 Visa det här meddelandet överst i Inkorgen
    Till: Bitte
    kundservice@tendersdaily.se

    Du ska hålla din käft, dra åt helvete din jävla piss luffare.

    ————————————————————
    Hoppsan! Glömde säga att jag avslutade mitt mail med Idiot… ifall nu Martin eller Erik eller Andreas eller vad nu nån av Bröderna Larsson vill kalla sej vill försvara sej så visst..det gjorde jag faktiskt!

    men det säger väl allt om företaget.. Man tål inte mycket

  • Per
    27 maj 2014 kl. 09:18

    Nyligen fått en faktura på något jag aldrig beställt.
    Har aldrig varit in på deras hemsida…
    Har nu skriftligt bestridit till dem och polisanmält.

  • KSE
    19 maj 2014 kl. 22:37

    Nu har de bytt namn:
    Upphandlingsgruppen i Sverige AB (namnändrat från Tenders Daily AB)

  • Andreas
    15 maj 2014 kl. 12:01

    Varför är inte eniro.se och lokaldelen.se upptagen på denna listan?

    Tenders arbetar precis likadant som eniro och lokaldelen.

    Tenders regler är rätt tydliga, villkoren och förutsättningarna står på den sida man registrerar sig som kund!

    Så här står det!

    Ett aktivt företag krävs för att starta ditt abonnemang. När din provperiod är slut kommer ert företag att debiteras en årlig abonnemangsavgift på 5995kr. Oroa dig inte, för att undvika dessa avgifter kan du avsluta ditt abonnemang när som helst under provperioden.

    Tips, läs förutsättningarna för abonnemang innan du tecknar nya avtal!

    // Andreas

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      15 maj 2014 kl. 14:37

      ”Andreas”. Du skriver din kommentar från samma dator (IP-adress) som Tenders Daily skrivit från tidigare.

    • KSE
      18 maj 2014 kl. 23:44

      Problemet är att Tenders skickar fakturor utan att avtal slutits. Så visst kan du raljera om att man skall läsa avtal men då duckar du själva problemet.
      BTW: Roligt att du sitter på Tenders IP adress och försöker leka troll! Hade ni lagt ner lika mycket energi å uppfinningsrikedom på något lagligt hade ni kommit långt!

  • Artur Potocki
    14 maj 2014 kl. 10:08

    Vi har också fått en faktura från dom. Dom är ett bluff bolag utan dess like. Bestrid fakturan och låt er inte skrämmas av att dom skall skicka detta till fogden.

    • Tenders Daily AB
      14 maj 2014 kl. 17:02

      Hej Artur,

      8 dagar efter inkassokravet skickar vi ärendet vidare till ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden, vi anser att det är ordinarie förfarande!

      Efter avslutad säljkontakt skickas alltid en bekräftelse följt av en faktura, kan inte se vad som gått fel i just detta ärendet!

      Skulle vilja kolla upp ditt ärende närmare, har du möjlighet att skicka in dina uppgifter till some@tendersdaily.se ?

      Mvh
      Kundservice

  • Eero
    13 maj 2014 kl. 14:53

    Nu har dom börjat operera också i Finland med samma metod. Vi skall göra en polisanmälan omedelbart.

    • Tenders Daily AB
      13 maj 2014 kl. 17:41

      Hej Eero,

      Tenders Daily är ett internationellt företag med över 10 000 nöjda kunder i hela Europa!

      Vi har kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland med många flera och vi växer som aldrig förr!

      Har du gjort en beställning och blivit debiterad en årsavgift har vi alltid orderunderlag att visa upp, detta kan du beställa ut kostnadsfritt av vår kundservice på kundservice@tendersdaily.se

      Har du registrerat dig för ett abonnemang är du betalningsskyldig för detta! Observera att vi tillämpar 14 dagars ångerrätt från beställningsdatum, alltså det datum du registrerar dig för medlemskap på vår hemsida.

      Mvh
      Kundservice

  • Nils-Arne Lindqvist
    8 maj 2014 kl. 12:51

    Har begått misstaget att egala en faktura för att slippa krångla. Men de fortsätter att kräva och låtsas inte om att de fått betalt.
    Undrar nu vad man gör för att få rättvisa skipad. Detta blufföretag skall ju åtalas.
    Har Skattemyndigheten kollat upp att de har bokföring och betalar skatt?
    Kanske kan vara en början?

    • Tenders Daily AB
      8 maj 2014 kl. 17:42

      Hej Nils-Arne,

      Skulle vilja kolla upp ditt ärende närmare, har du möjlighet att skicka in dina uppgifter på some@tendersdaily.se

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Anders
    25 april 2014 kl. 15:45

    Eftersom ingen aktiveringskod skickades till min e-post aktiverade jag inte kontot. Plötsligt damp en faktura ner för ett års bevakning av offentliga upphandlingar.
    Polisanmälan är nu gjord efter att fakturan och inkassokravet bestridits.

    • tenders daily
      1 maj 2014 kl. 23:31

      Om du inte fått aktiveringskoden bör du meddela detta till kundservice omedelbart. Avtalet för beställningen ingås När du registrerar dig.

      MVH
      Tenders Daily

  • morgan
    24 april 2014 kl. 09:10

    Nu har man fått en faktura om bevakningar..! vilket jag INTE har beställt.Dess utom har lagt ner företaget för 5 år sen :/.. har nu sänt e-post och bestridit fakturan samt att jag polisanmäler dom OM dom försöker hota med kronofogden! Ett bluffbolag av stora mått! sanslöst att lagen inte kan stoppa dom typerna som sysslar med detta!

    • Tenders Daily AB
      13 maj 2014 kl. 17:45

      Hej Morgan,

      Kan inte hitta någon faktura på dig, däremot en bekräftelse med erbjudande att fortsätta prenumerera på våra tjänster.

      Vi tvingar ingen att ingå avtal utan du kan meddela oss inom 14 dagar om du inte vill fortsätta med din prenumeration på våra tjänster!

      Du har tidigare varit kund i ett annat bolag som abonnent, därav har du fått kontakt från oss!

      Vad jag kan se här så har vi makulerat din bekräftelse, hör gärna av dig till some@tendersdaily.se om du behöver mer hjälp!

      Mvh
      Kundservice

  • Bengt Lindau
    22 april 2014 kl. 19:15

    Är man svartlistad både på Svenska handels och förenade bolag måste man ha gjort en jäkla kass affärssatsning om man inte inser att något är helt galet själv.
    Försökt få tag på er via telefonnummer på faktura/inkassokrav och på nätet. Tänkte ni skulle få en vettig chans att förklara er. Vad vill ni mig, varför stör ni min verksamhet?
    Lägg av!

    • Tenders Daily AB
      13 maj 2014 kl. 17:48

      Hej Bengt,

      Du når vår kundservice helgfri vardag från 08.00 till 17.00 på 031-31 39 249.

      Väntetiden ligger på 1 minut så om du lägger på efter 3-4 signaler får du ingen kontakt eller hjälp!

      Mvh
      Kundservice

    • Anders
      21 november 2014 kl. 16:28

      Bengt.

      Jag ringde ”” Du når vår kundservice helgfri vardag från 08.00 till 17.00 på 031-31 39 249.”” Vet Du vad telefonsvararen meddelade?

      Du har ringt fel nummer, försök igen.

      Bluff-företag, inget annat.

  • Luisa
    31 mars 2014 kl. 10:34

    HEJ, jag har fått samma erbjudande idag och vill prova den 14 dagars !

    Hej,

    Vi har tagit oss friheten att titta lite närmare på er verksamhet!
    Vi upptäckte att det finns ett stort intresse för era produkter
    och tjänster inom offentlig och privat sektor.

    http://www.tendersdaily.se finner ni säljverktyget
    för att komma åt alla dessa affärer på ett enkelt och smidigt sätt.

    Dessa affärer går du miste om utan bevakning!
    Stat, kommun och landsting är bra betalare och stabila i alla konjunkturer.
    Offentlig sektor kan vara en möjlig marknad för er för vi har hittat upphandlingar som vi tror kan passa er.

    – Offentlig sektor gör inköp av varor och tjänster för ca 500 Miljarder kronor per år.
    – Varje dag köper offentlig sektor tjänster och varor för ca 2.2 Miljarder kronor.
    – Var tredje affär i Sverige är det offentlig sektor som köper.

    Vi ger er bevakning av Svenska, Norska och Europeiska upphandlingar till marknadens lägsta pris.
    Vi skickar upphandlingar via vårt system för bevakning till din inbox.
    Vi selekterar dessa så ni får rätt affärer levererat till er mail fortlöpande.

    Enda ni behöver göra är att registrera er samt era branschkoder,
    så förser vi er med upphandlingar som passar er, man kan dessutom
    nu se vem som har vunnit anbud och värdet på dessa.

    Kom igång direkt!
    1.) Registrera ert företag samt e-post du vill få upphandlingar hemskickat till.
    2.) Ställ in din bransch och valfritt geografiskt område inom Europa ni vill bevaka.
    3.) Sätt dig ner och luta dig tillbaka, nu förser systemet er med nya affärsmöjligheter.

    Vi är så säkra på att ni kommer få upphandlingar som ger er affärer
    att vi ger er tjänsten kostnadsfritt under 14 dagar. Testa vår tjänst under 1 år och utnyttja vårt kampanjerbjudande för endast 4995 kr per år.Då får ni tillgång till alla upphandlingar via systemet i Sverige samt Europa.

    Gå in och registrera er på http://www.tendersdaily.se
    Ser verkligen fram emot nu att hjälpa er få fler kunder och öka er försäljning!

    Med vänliga hälsningar,
    Maria Johansson
    Tenders Daily AB
    Telefon: 031-31 39 249
    Fax: 031-31 38 172
    E-post: maria@tendersdaily.se
    Web: http://www.tendersdaily.se
    Prova 14 dagar: http://www.hittaupphandlingar.se/register.php

    Tänk på miljön innan du skriver ut detta!
    AVREGISTRERA: mailto:remove@tendersdaily.se

    ————————————————————————–
    Nu har jag leste den information, och har skrivit till de.
    Har skickat avregistrerad till den epost som finns i slut epost..hoppas det är sant de ska
    avregistrera min företag.
    Har någon gör redan polisanmäl till detta ”företag” eller den Kvinna María Johanson?
    eller skicka också till avregistrera epost ? fungera det?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      31 mars 2014 kl. 10:37

      Hej,

      Om du inte har registrerat dig på hemsidan behöver ingen avregistrering göras.

  • seb
    20 mars 2014 kl. 22:38

    Värdelösa idioter. Ett hembesök skulle kanske sitta på sin olats

  • Eva H
    7 mars 2014 kl. 18:35

    Har också fått faktura från Tenders Daily, vilken jag bestridit. Idag kom varning på mail att ärendet gått till kronofogden. Det kom också en påminnelse faktura via post. Skickar en kopia till förenade bolag som jag hoppas bestrider även denna.

    • Victor M
      10 mars 2014 kl. 10:18

      Hej.
      Fick precis som du Eva H ett mail idag med hot om kronofogden samt stämningsansökan.
      Vi har polisanmält ärendet redan vid första fakturan. Nu skall jag nog uppdatera anmälan. Betala inte!! Vi har ännu inte betalt och kommer så ej heller att göra.
      Alla som är drabbade uppmanas till att polisanmäla människor/bolag som dessa.

  • Patrik
    7 mars 2014 kl. 16:22

    Att Tenders Daily överhuvudtaget svarar på denna sidan är bara löjligt.
    Allting är bara bluff, dom har inga kunder alls, mer än dom som blivit lurade.

    • tenders daily
      1 maj 2014 kl. 23:34

      Vi har över 10 000 anslutna företag som vi förser med upphandlingar.

  • Lennart
    26 februari 2014 kl. 20:19

    Har råkat ut för detta bolag. Fick ett erbjudande via e-post att testa bevakning av offentliga upphandlingar gratis under 14 dagar. Gjorde så men fann tjänsten onödigt och glömde det hela. Fick en knapp månad senare en faktura med sista betalningsdag samma dag som jag fick den på posten. Har bestridit och polisanmält. Polisen gav mig rådet att bestrida allt från företaget.

  • sebastian
    5 februari 2014 kl. 14:29

    är det ngn. idé att polisanmäla?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      6 februari 2014 kl. 10:36

      Ja, en polisanmälan är att rekommendera.

    • Linda
      12 februari 2014 kl. 18:38

      Hej. Polisanmäl samt bestrid fakturan skriftligt och be om ett skriftligt svar. Det går inte att säga upp tjänsten via hemsidan som hänvisar till att provperioden (14dgr) gått ut och att du nu är bunden till avtalet i 12 månader. Vissa som jag varit i kontakt med har betalat första fakturan men sedan fått flera för tjänster de inte köpt (utbildning etc.)så betala inget förrän ni fått skriftligt på att tjänsten är uppsagd. Vi har bestridit men ändå betalat för att få det överstökat. Hoppas nu inte vi får fler fakturor ändå!

    • Anders
      20 maj 2014 kl. 14:02

      Har gjort en polisanmälan och pratat med dem ett antal ggr. Enligt polisen så har de inte resurser att utreda denna typ av brott men det är bara att bestrida allt som skickas. Normalt skickar de inte till kronofogden då det börjar kosta pengar för dem men om de skulle göra det så får man kontakta fogden och be dem reda ut det och ta bort ärendet. För jävligt att man ska behöva lägga energi på idioterna men i nuläget finns det inte mycket annat att göra.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      20 maj 2014 kl. 14:29

      Det stämmer att det går att begära rättelse från kronfogdemyndigheten efter en inlämnad ansökan om betalningsföreläggande men vissa förutsättningar krävs, bland annat att du har bestridit kravet innan ansökan och kan påvisa detta.

  • Christer
    30 januari 2014 kl. 18:22

    Fick ett mejl ”Offertförfrågan”.
    De har tydligt ingen aning om vad vårt företag gör.

    Hej,
    Vi har tagit oss friheten att titta lite närmare på er verksamhet!
    Vi upptäckte att det finns ett stort intresse för era produkter och tjänster inom offentlig och privat sektor.

  • Susanne
    7 januari 2014 kl. 13:02

    Hej,

    Samma sak som jag läst här hände mig också. Provade en gratis testperiod, som jag ganska snart fann ointressant. Sedan damp det ner en faktura på 3995 kr för detta! Har bestridit fakturan och även polisamält det. Polisen var väldigt hjälpsam och jag uppmanar verkligen andra drabbade att göra en polisanmälan så vi slipper sådana här oseriösa bolag.

  • Erika
    2 januari 2014 kl. 09:57

    HEJ
    Samma sak som jag läst här drabbade mig! RINGDE dessutom till ”kundtjänst” innan jag tecknade testperioden där en kille svarade att INGEN faktura kommer automatiskt att skickas efter perioden! Veckan INNAN perioden skulle avslutas RINGDE jag trots det många gånger för att säga upp men fick inget svar! Det är hur oseröst som helst och jag HOPPAS många läser detta och förstår det jag inte gjorde = nämligen att det är ett bluffföretag det handlar om!!!

  • Micke
    23 december 2013 kl. 10:26

    Startade en provperiod i 14 dagar utan kostnad, men tyckte inte att det var intressant för oss och sa upp tjänsten efter bara ett par dagar. Några dagar senare dök det upp en faktura på 3995:- + moms med förfallodatum nästkommande dag.
    Efter flertalet försök att ringa och maila kundtjänst utan svar beslutade jag mig för att bestrida fakturan och polisanmäla ärendet. Mailet om bestriden faktura svarades konstigt nog snabbt på där det hänvisades till allmänna vilkor. Tenders Daily brukar inte god företagssed och andra bör därför akta sig.

    • Magnus
      26 december 2013 kl. 09:40

      Det är väldigt lätt att polisanmäla företaget. Jag ringde bara 11414 och anmälde det. Det gick väldigt snabbt och jag fick väldigt bra hjälp. De vill ha in fler anmälningar. De hade redan fått in ett antal anmälningar och ju fler desto bättre. Detta hjälper dem i deras arbete att stoppa deras verksamhet. Läs mer på http://polisen.se/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/Bedrageri/Fakturabedrageri/. Vi måste hjälpas åt att stoppa oseriösa företag så polisanmäl om ni får dessa fakturor.

    • Karl
      1 maj 2014 kl. 23:41

      Hej Micke,

      Här skulle vi vilja kolla upp ditt ärende lite närmare, maila in dina uppgifter till some@tendersdaily.se

  • Leif Hallström
    20 december 2013 kl. 16:26

    Jag bestämde mig för att pröva denna upphandlingssajt 14 dagar utan kostnad, men upplevde inte att det gav något, varför jag bortsåg från de mail som skickades från företaget. Någon kontakt per telefon har inte förekommit med någon representant för Tenders Daily. Plötsligt dyker sedan en faktura upp på 3995 kr plus moms. Jag har bestridit fakturan och konstaterar efter att ha läst alla inlägg om företaget att Tenders Daily är ett synnerligen oseriöst företag. Jag polisanmäler självklart och kommer att varna för detta företag.
    Leif

    • Magnus
      20 december 2013 kl. 18:09

      Hej Leif,
      Precis det hände oss också med Tenders Daily AB. Jag har försökt säga upp avtalet under testperioden via deras hemsida men det har inte fungerat hävdar de. Har nu dessutom fått en till faktura med startavgift och utbildning på 3000 kr exkl moms utöver den första fakturan på 3995 kr exkl moms som jag inte heller beställt. Jag har bestridit fakturorna och kommer också givetvis att polisanmäla detta. dessutom har kommunikationen med dem via mail varit synnerligen otrevlig. Det företaget borde ha bättre kommunikation med sina kunder så kanske de slipper bli polisanmälda.

    • Leif Hallström
      22 december 2013 kl. 14:39

      Hej!
      Jag har nu fått ett mail från Martin Larsson där han hotar med stämningsansökan om fakturan inte är inbetald till den 23 december och han påstår att de brukar vinna den här typen av rättsliga förhandlingar.

  • Miss Tänksam
    10 december 2013 kl. 11:02

    Efter ett försök till negativ avtalsbindning har Marin Larsson hävdat att han informerat om Användarvillkor per telefon, en ren lögn. Fick en faktura utan att ömsesidigt avtal ingåtts och har bestridit denna. Kan någon varna alla bolag som finns med upphandlingar på denna tjänst?

  • Bergfalken
    18 november 2013 kl. 22:59

    Det går inte att ringa detta företag har försökt i flera dagar . Ingen svarar. Dessutom har jag försökt fått en bekräftelse på min uppsägning innan provperioden gått ut …..ej lyckas ….förstås. Skickar mail tillden adress de hänvisar till så får man tillbaks det som olevererbart ???? Man kan spy på såna här filurer som aldrig tycks kunna skaffa sig ett riktigt jobb……..

    • Kundservice
      19 november 2013 kl. 13:10

      Du måste haft otur för väntetiden till kundservice är under 1 minut.

      Om du svarar på ett noreply email kommer vi inte kunna läsa ditt meddelande! Du kan istället skicka in ditt ärende till kundservice@tendersdaily.se

      Mvh
      Kundservice

  • lars W
    16 november 2013 kl. 00:33

    Så bröderna Larason ger sig inte! De har redan ett antal konkurser i baggaget med bolag som alla haft samma affärside som tenders daily.jag hade en mycket otrevlig start på mitt företagande då jag snabbt råkade ut för bröderna Larsson. Men jag tog striden och de gav sig. Jag funderar på hur man ska komma åt dessa skojare. Ett sätt kan ju vara att vi seriösa företagare ger jävlas tillbaka. Bolaget har tillexempel en revisor som har stora kunder. De kunderna kan tala om för sin revisor att lämna tenders eller så byter man revisor.

  • antonio
    31 oktober 2013 kl. 21:13

    har bestridit deras faktura utan att lyckas och påstå sig har en inspelade ljudfil, till sist och efter polisanmälan så har jag pratat med svenskhandel och de är intresserade att få allt info gällande tenders. tro eller ej men fick helt plötsligt 2 st mejl från självaste martin…. om jag drar in polis samt svenkshandels anmälan så avslutar de abonnemangen….. samt ett Sara mejlade kort efter att det verkar som det hela har varit ett missförstånd från säljaren Rickard Junebro….
    hård mot de hårda (famtomen språk)

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:53

      Hej Antonio,

      Vad jag förstått så har kundtjänst löst ditt ärende!

      Har du fler frågor i ditt ärende är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@tendersdaily.se

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Peter Svensson
    27 oktober 2013 kl. 10:54

    tenders-daily Skickar faktura trotts att tjänsten enligt muntligt avtal skulle vara avslutad efter 14 dagars provtid. Trots flera försök så vägrar dom acceptera uppsägning. Och säger bara att deras team chef ska återkomma vilket han aldrig gör.
    tenders-daily är ett bluff företag och borde ligga på varningslistan dom är helt omöjliga att prata med svara alldrig i telefon. Och fullständig ointresserade av att hålla en god relation eller att göra rätt för sig.
    Det ända som fungerar är deras rutiner för att skicka krav och hot om betalnings anmärkningar.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:50

      Dessa påståenden stämmer inte riktigt då det muntliga avtalet du hänvisar till aldrig har existerat.

      Du tackade ja till vår tjänst och fick en bekräftelse hemskickad, som du försökte avboka efter 14 dagar när ångerrätten gått ut.

      Sedan fick du en faktura för din beställning.

      Vi har inte tagit emot någon muntlig avbeställning från dig.

      Det kan vi styrka med email korrespondens från dig!

      Vi hoppas Musikalen får stor glädje av sitt abonnemang!

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Martin
    15 september 2013 kl. 12:55

    På vilken grund är detta bolaget publicerade på vaningslistan, bolaget har inga klagomål eller missnöjda kunder….

  • Erik
    10 september 2013 kl. 12:52

    Detta företaget har inga missnöjda kunder och skickar heller inte ut rena bluff fakturor. Har även fått reda på att om man inte betalar pengar till Förenade Bolag eller samarbetar med dom så kan dom publicera ditt företag på sin varningslista helt godtyckligt utan grund.

    På vilken grund är detta bolag publicerade på er varningslista?

    — Erik

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      10 september 2013 kl. 14:38

      Hej!

      Det har tidigare skickats e-mail till Förenade Bolag med liknande påståenden från Martin Larssons personliga mailadress, och nu skrivs den här kommentaren med namn ”Erik” från samma IP-adress och dator som heter ”Martin J Larssons Macbook Pro”. Vi utgår ifrån att du i själva verket är just Martin Larsson, styrelseledamot i Tenders Daily (och övriga relaterade verksamheter).

      Martin. Förenade Bolag tar inte under några omständigheter emot betalning för avpublicering av varningslistposter. Du har dock själv, också från din personliga adress, i ett e-mail till oss den 4 juni på eget initiativ författat en provisionsbaserad försäljningsstrategi som du sedan följer upp med meningen ”Vore inte det ett bättre upplägg att vi gör bbusiness istället?”. Någon sådan relation till din verksamhet tar vi starkt avstånd från, av förklarliga skäl.

      Du är välkommen att fortsätta din dialog med vår kundtjänst på info@forenadebolag.se.

  • Simon
    8 augusti 2013 kl. 22:05

    Alla som funderar och kommenterar om bröderna Larsson, S*******n 106, ska veta antalet polisanmälningar de har dragit på sig. Det är många.
    De har inte besvarat en enda anmälan hittills. Fortsätter att skicka bluffakturor på 4900kr. Proffsigt :-)

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:45

      Att skicka ”bluff fakturor” är inget företaget sysslar med!

      Har du fler frågor om bolaget är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon eller email.

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Carin
    19 juni 2013 kl. 17:46

    Jag fick ett mail idag som börjar med:

    ”Vi har tagit oss friheten att titta lite närmare på er verksamhet!
    Vi upptäckte att det finns ett stort intresse för era produkter
    och tjänster inom offentlig och privat sektor.”

    – och jag har inte ens något företag. Undrar vilken verksamhet de har tittat på och vilka produkter och tjänster det är jag tillhandahåller? Själv har jag ingen aning.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:42

      Skicka ett mail till kundservice@tendersdaily.se med din begäran att bli borttagen från email utskick och nyhetsbrev.

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Erik Andersson
    18 juni 2013 kl. 14:39

    Verkar som Förenade Bolag lägger upp företag till höger och vänster fast det inte inkommit några klagomål på företaget.

    Trovärdigheten för en varningslista ligger i om företaget faktiskt har problem med kunder som är missnöjda.

    Om vi gör ett utskick med reklam riskerar vi att också hamna på denna svarta lista, var ligger logiken i det?

    Skärp er förenade bolag!

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      18 juni 2013 kl. 17:01

      Hej!

      Publiceringen på Varningslistan har inget med reklam att göra. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 020 – 503 503 om du har fler frågor om Tenders Daily.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:40

      Förenade Bolag vägrar berätta anledningen till varför bolaget är publicerat på deras website.

      Mvh
      Tenders Daily AB

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      1 november 2013 kl. 16:23

      Hej Martin,

      Du har otaliga gånger blivit informerad om situationen, men däremot inte kunnat förklara diverse uppkomna scenarion på ett trovärdigt sätt. Vi tvingas åter igen be dig hantera dina frågor genom Förenade Bolags kundtjänst på info@forenadebolag.se eller telefon 020 – 503 503.

  • Magnus Andersson
    14 juni 2013 kl. 13:18

    Nu är bröderna L****** igång igen. Deras affärsidé är som med tidigare bolag, bl a European tenders, att få gfolk att prova ett 14 dagars gratiserbjudande. Detta förlängs automatiskt till 1 år om det inte sägs upp och då kostar det runt 4000:- ex moms. Haken är att även om Du säger upp abbonnemanget inom 14 dagar kommer dom att hävda att det inte är uppsagt efetrsom dom kräver att Du skall göra det på deras hemsida. DOm är inte seriösa och deras nya bolag jobbar på exakt samma sätt.

    Får Ni en faktura är mitt råd att bestrida denna. Säger dom att Ni har beställt något, skriv omedelbart ett antedaterat brev som Ni hävdar att skickat till dom för x antal månader sedan så kan dom hota med tingsrätt och allt vad det är utan att det händer er något.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      17 juni 2013 kl. 09:52

      Hej Magnus.

      Det stämmer att de tidigare företagen/produkterna av samma bolagsmän har haft ett sådant upplägg. Än är det för tidigt att säga om Tenders Daily arbetar efter liknande rutiner, även om det finns en överhängande risk. Att de tar ärenden till tingsrätten är som du säger inte sannolikt, men fortfarande fullt möjligt.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:38

      Du har nog missuppfattat lite hur vi jobbar, lätt hänt!

      För att säga upp sitt testabonnemang kan detta göras inne i tjänsten under inställningar och sedan under hantera abonnemang.

      Detta kan endast göras inom 14 dagar om man önskar det.

      Det är även möjligt att säga upp sitt abonnemang genom att skicka ett brev, ett telefonsamtal eller email.

      Det är inte svårt att säga upp sitt abonnemang, tvärtom har vi gjort det mycket enkelt att säga upp sitt abonnemang.

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • C.A
    3 juni 2013 kl. 11:53

    Olof, Tror att anledningen till detta är för att samma huvudman för 3 andra bluffbolag står bakom detta, kan ju vara därför…..

  • Olof
    30 maj 2013 kl. 14:17

    Bluff fakturor är bluff fakturor, men ärligt talat. Vad har ett fax med ett erbjudande på att göra med lurendrejeri?! Jag tycker att det blir lite överdrivet det här med bluff hit och bluff dit. Visst ska folk och bolag som gör fel ha full vedergällning i form av repressalier men att sätta kniven mot strupen så fort det dimper ner ett erbjudande är bara löjligt. Fick själv faxet den 29/5 till min firma, jag kommer inte beställa men tycker heller inte det var något fel. Läs på – se vad du ger dig in på – låt bli om du är osäker – stå ditt kast i annat fall!

    • Lars L
      14 juni 2013 kl. 13:35

      Olof. Har du haft med Herrarna L****** att göra så behöver du inte tvivla på om de är bluffmakare eller inte.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:33

      Hej Olof,

      Tack för de orden, vi tycker också det är lite överdrivet att publicera företag på varningslistor pga att dom skickar fax med erbjudanden.

      Vill man inte tacka ja till våra erbjudanden liksom andras företags erbjudanden behöver man inte göra det naturligtvis.

      Mvh
      Tenders Daily AB

  • Christian
    29 maj 2013 kl. 20:51

    Jo jag fick en fax nu på eftermiddagen. Har sparat den om han skulle få för sig att skicka en bluff faktura för själva faxen men jag tror inte det kommer ske.

    • Tenders Daily AB
      1 november 2013 kl. 12:31

      Hej Christian,

      Vi skickar inga bluff fakturor, har du fått ett fax så avser det bara helt vanlig reklam.

      Vi liksom alla andra företag är beroende av att skaffa nya kunder, därför marknadsför vi oss via fax, sponsrade länkar på eniro.se med flera annonseringsalternativ.

      Du behöver inte oroa dig över ”bluff fakturor” från oss då det inte är något företaget sysslar med.

      Mvh
      Tenders Daily AB


Skriv en kommentar

Dina kommentarer hjälper andra företagare.
Är du ansluten till Förenade Bolag och behöver hjälp, ring oss direkt på telefon 020 - 503 503.