« Tillbaka till varningslistan

Millennium Computer Systems AB

Millennium Computer Systems AB
Publicerad: 3 augusti 2011
Kategori: Rengöringsmedel, toner, lysrör

Representerar du Millennium Computer Systems AB / Millennium Computer Systems AB och anser att varningen är felaktig? Klicka här

Uppgifter från fakturan

Dessa uppgifter är kopierade direkt ifrån fakturan och är ofta medvetet felaktiga.

  • Företaget bakom
    Millennium Computer Systems AB
  • Org.nr.
    556651-5879
  • Ort:
    Stockholm
  • Bankgiro
    5714-9155
  • Hemsida
    Ingen angiven
  • Telefonnummer

Anteckningar

Anteckningarna är viktiga och beskriver ofta tillvägagångssätt, kännetecken eller annan information. Baseras bland annat på vad vi får rapporterat till oss genom vårt nätverk av företag.

Inleder samtalet med att locka med en gåva för att sedan gå in i försäljningsmomentet. Order gäller ett stort antal skrivartoners till en hög kostnad.

Registrerade uppgifter

Med hjälp av organisationsnumret som står på företagets faktura görs en kreditupplysning som hämtar detaljerad information varje gång du går in på ett företag.

Rapport hämtad den 27 september 2016

  • Org.nr 556651-5879 går till:
    Millennium Computer Systems AB
  • Moms
    Aktiv i momsregistret
  • Adress:
    SANKT ERIKSGATAN 46 2 TR
    11234 STOCKHOLM
  • F-skatt
    Registrerad
Historik för Millennium Computer Systems AB
  • Datum
  • Ärende
  • Datum
    2016-08-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 7 - Kreditvärdig till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2016-06-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 6 - Kreditvärdig till 7 - Kreditvärdig
  • Datum
    2016-03-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 7 - Kreditvärdig till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2016-01-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 6 - Kreditvärdig till 7 - Kreditvärdig
  • Datum
    2015-12-02
  • Ärende
    Rating ändrad från Ingen rating kan presenteras. Orsak: Under utredning till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2014-10-30
  • Ärende
    Rating ändrad från 5 - Kreditvärdig till Ingen rating kan presenteras. Orsak: Under utredning
  • Datum
    2014-07-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 6 - Kreditvärdig till 5 - Kreditvärdig
  • Datum
    2014-04-01
  • Ärende
    Rating ändrad från 5 - Kreditvärdig till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2013-11-29
  • Ärende
    Rating ändrad från 7 - Kreditvärdig till 5 - Kreditvärdig
  • Datum
    2012-12-15
  • Ärende
    Rating ändrad från 5 - Kreditvärdig till 7 - Kreditvärdig
  • Datum
    2012-02-21
  • Ärende
    Rating ändrad från 6 - Kreditvärdig till 5 - Kreditvärdig
  • Datum
    2011-12-22
  • Ärende
    Rating ändrad från 4 - Svag kreditvärdighet till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2010-11-16
  • Ärende
    Rating ändrad från 5 - Kreditvärdig till 4 - Svag kreditvärdighet
  • Datum
    2008-12-17
  • Ärende
    Rating ändrad från 6 - Kreditvärdig till 5 - Kreditvärdig
  • Datum
    2008-02-26
  • Ärende
    Rating ändrad från 5 - Kreditvärdig till 6 - Kreditvärdig
  • Datum
    2005-12-21
  • Ärende
    Rating ändrad från 7 - Kreditvärdig till 5 - Kreditvärdig
SE BLAND ANNAT STYRELSENS ÖVRIGA BOLAGSENGAGEMANG PÅ ALLABOLAG.SE

Media

Här finner du bilder på fakturor, skärmdumpar på hemsidor, korrespondens och övriga utskick. Människans visuella minne är mycket effektivt - genom att studera bilderna kan du lättare komma ihåg vad du ska akta dig för.

Bilder

Sprid varningen

Om du anser det nödvändigt kan du dela varningen med andra, bland annat genom e-post.

54 Kommentarer publicerade.  (Klicka här för att skriva en kommentar)

Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

  • Camilla
    18 augusti 2016 kl. 14:24

    Nu har de ringt oss också och säger vi har 10 toner innestående – som vi köpt 2006 till ett värde av 39000:- men de kan stryka dem och bara skicka oss 15 liter allmänrengöring till ett värde av 2900:-. Bad att få underlag el se bekräftelsen på det vi beställt osv men hon hänvisade till en säljare som slutat och som var den som haft kontakt med oss och enl hennes listor så hade vi detta innestående och bla bla bla. Hotade till slut med en polisanmälan då det kändes som ett hot från henne att skicka än det ena än det andra. Vi har köpt av dem 2006 men varje gång de ringt sedan dess har vi sagt att vi inget vill ha utan vill säga upp alla våra avtal. Sa att jag ville vända mej till vår advokat för att se hur allt har gått till men hon malde på. Till slut sa jag att jag gör en polisanmälan.

  • Daniel
    30 juni 2016 kl. 11:11

    Nu är de i farten igen. Blev igår uppringd av ”Sara Jansson” från MSC.
    Påstod som tidigare nämnts att hon skulle flytta till London och höll på att avsluta sina konton. Vi hade då en rest på toner. Då jag precis tilldelats ansvaret för IT-frågor på jobbet tänkte jag inte längre än att det var något tidigare ansvarig hade haft och att en toner skulle väl inte göra till eller från. Döm om min förvåning när jag får ordererkännande på 8st toners. Mailade till kundtjänst direkt och bad de makulera ordern. Idag ringde Sara upp mig och tonen var en helt annan. Med en stöddig attityd förklarade hon att det inte gick och att hon gladeligen skulle ta det vidare om det krävdes. När jag fortsatt stod på mig och ifrågasatte deras ”4 gånger mer utskrifter” med styrkande dokument slängde hon på luren. De ringer från skyddat nummer men fick henne att uppge ett direktnummer, 076-5519190.

  • Lotta
    23 juni 2016 kl. 11:12

    Nu är dom igång igen!! :-(. Blev uppringd igår av en Siv Iwarsson och då som vanligt väldigt trevliga och bad om ursäkt för att jag tidigare pratat med en Mona hos dom som inte uppträtt korrekt. Siv hade nu fått i uppgift att ringa kunder och be om ursäkt och att hon nu skulle radera oss som kund. Hon sa också att hon skulle radera en restorder som vi hade på 18 toner!!!!! Men att hon var ”tvungen” att skicka oss ett paket toner son var ett startpaket som vi enligt henne hade beställt. Påstod också att vi mottagit ett presentkort som tack för beställningen. När jag frågade var det var för något presentkort kunde hon inte svara på det utan började prata om något annat. Alltså ingen koll utan en grej dem kör.

  • Tommy
    17 augusti 2015 kl. 10:04

    Extremt oseriöst bluff-företag!
    Var för drygt fem år sedan dum nog att köpa toner från dom då originaltoner var restnoterat hos vår ordinarie leverantör. Var noga med att bara köpa de toners som jag hade behov av just då och inte binda mig till fler inköp. Ändå hade de återkommit cirka en gång per halvår och påstått att vårt företag har ett avtal att köpa toner från just deras företag. Jag har varje gång sagt nej och då fått alla möjliga aggressiva kommentarer tillbaka i telefon.
    För att få ett avslut på vad jag anser är rena trakasserier så gick jag förra året med på att ta hem en uppsättning sopsäckar som de erbjöd istället för de fem resterande toner som de påstod jag var tvungen att köpa. Nu ett år senare så ringer de åter igen och påstår att jag har förbundit mig att fortsätta köpa sopsäckar från dom!
    Alla samtal avslutas med att tjejen i andra änden börjar gapa och skrika och kalla oss för oseriösa och nästan varje gång så slänger hon på luren.

  • Göran Bengtsson
    9 juli 2015 kl. 11:05

    0765519190 telnummer. Galen tjej som kommer ifrån Millenium Computer. De är väldigt oserösa. Händelsen polisanmäldes.

  • Mikael
    16 juni 2015 kl. 17:39

    Svarade nu på ett mobilnummer: 0728-58 91 45, som visar sig tillhöra Royal Chemical Industries. Det är samma person som tidigare (Siv) som tycker det var väldigt synd att jag slängde luren i örat på henne då hon bara vill hjälpa mig att avsluta vårt KONTO. Väldigt fräckt av mig att vara nedlåtande och otrevlig eftersom hon verkligen vill hjälpa mig att avsluta detta KONTO. Denna gång avbröt jag henne och sa att jag precis sitter och gör en polisanmälan och det förmodligen är bäst om vi inte pratar mer med varandra.
    Hon svarar: ”Jaha, ja men då vet du att vi skickar resterande tonerpaket och sen är kontot avslutat”
    Jag: ” Vi vill inte ha något och vi kommer inte betala något!”
    Sen lägger jag på luren.
    Lyckligtvis har jag hittat ett tre år gammalt mail där Millenium Computers meddelar (efter krav från mig) att de inte kommer skicka något mer eller höra av sig igen. Polisanmälan nästa antar jag?

  • Mikael
    16 juni 2015 kl. 14:28

    Blev uppringd av en kvinna (Siv) som ville be om ursäkt å företagets vägnar då säljaren som jag tidigare haft kontakt med tydligen betett sig illa och nu fått sparken.
    Flera år sedan denna härva så hjärnan började inte fungera förrän efter några minuters samtal. Det tog mig som sagt en stund att fatta vad hon ville men tydligen skulle vårt konto avslutats och resterande toner i vårt ”startpaket” skulle levereras.
    Jag meddelade då att de lovat att aldrig höra av sig igen och då blev hon genast ganska otrevlig.
    Det tog inte lång stund innan vi blev rejält osams och det slutade med att jag la på.
    Har nu kollat igenom mina gamla mail och det är tre år sedan vi lyckades få bekräftat via mail att våra ”affärer” med varandra är avslutade.
    Då slutade det med att vi betalade 50% på fakturan de skickade.

    Nu oroar jag mig för att det ska börja rasa in fakturor igen :(

  • Sofie
    16 april 2015 kl. 15:55

    En Viveka Andersson har ringt upp mig & precis enligt tidigare kommentarer så började samtalet gälla marknadsundersökning som jag deltagit I (inget jag kom ihåg, är nyanställd på företaget sedan 3 månader).
    Hon pratade om biobiljetter/presentkort på Coop, hemadress & företagets adress.
    Sedan började erbjudandet av toners, vad jag förstod handlade det om 4 prover…hon började sedan tala om att bjuda på lunch vid besök om ett par månader osv..

    Efter samtalet ringde en annan person upp från samma företag- IPC! Troligen för att bekräfta att ordern var korrekt-Jag bad att få avbeställa denna ”beställning” & hon ifågasatte då om jag inte hade befogenhet att göra dessa inköp och jag svarade då nej- samtalet avslutades då direkt med ett klick…

    Jag googlade på Viveka Andersson och toner & fick då upp detta…jag hoppas innerligt att vi inte får några toners eller någon faktura….

  • Anonym
    12 februari 2015 kl. 12:33

    Att de orkar!
    Nu var det ”Anna-Lena”, i tidigare samtal har hon hetat ”Mona” samma person är det svårt att glömma den otrevliga rösten.
    Nu har toner bytts från sopsäckar till våtservetter à 3695kr!! För att avsluta ”kontot” hos dem.
    Hur får man dem att ge upp? Har polisanmält för kränkning men det ger ju inte nått.
    Tröttsamt!!

  • Håkan
    1 december 2014 kl. 11:41

    Företag som ägs av samma familj och bör undvikas:
    – Interpoly Chemicals AB
    – Royal Chemical Industries AB
    – Genlite Search AB
    – Millennium Computer Systems AB

  • Ingrid
    18 september 2014 kl. 13:21

    Har haft en del kontakt med detta bolag. Som tidigare kommentarer skrivit är de väldigt trevliga i början av samtalet och sedan blir de väldigt otrevliga. Köpte toner på prov, trodde jag, för ingen information om att ”en låda” öppnats på lagret för min räkning. När jag blev uppringd igen sa jag att jag vägrade ta emot lådan. Om jag beställer något förväntar jag mig en orderbekräftelse. Kom överens med dem att jag tog emot två toner och sedan skulle de stänga ner mitt konto och jag skulle aldrig höra av dem igen, ville jag något fick jag ringa. Jag sa att jag var väldigt tacksam för att slippa höra av dem. Nu idag ringer de igen och vill skicka ”min låda”. När jag då säger att de har stängt mitt konto får jag till svar att det stämmer inte. Jag informerar om att jag har mailkonversation som styrker detta och då säger de att den gäller inte. Jag berättar då att jag spelar in detta samtal för att ha bevis på vad vi säger, då ändras tonläget och de ska återkomma när de kollat upp allt. Jag har mailat till deras kundtjänst (igen) för att ha skriftligt bevis på vad som hänt. Får jag fler samtal funderar jag på att anmäla dem för trakasserier.

  • Caroline
    9 september 2014 kl. 14:13

    Jag har själv jobbat där men blev sparkad utan förvarning och fick gå direkt efter det samtalet. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för er jag ev. ringt upp. Mitt tips till er för att slippa detta företag är att säga åt recptionister/telefonister att inte koppla fram dessa företag. MCS har nyligen också bytt namn till Inter Poly (är ett längre namn men säljaren kommer säga Inter Poly).
    Det går inte att be säljarna att sluta ringa, de jobbar inte med datorer utan med utskrivna listor på företag, och samma namn/företag kan återkomma flera gånger om dagen, för alla säljare så att be receptionisterna att ej koppla fram är mest effektivt. Svar till flera som upplevt två säljare per samtal: När säljaren själv får för många invändningar på varför ni inte vill köpa kommer chefen dit och tar över samtalet med målet att förvirra och sälja.
    Förlåt för mina hemska samtal till er.

  • Thorbjörn
    20 augusti 2014 kl. 10:37

    Hej! Har ockå råkut ut för dem, blivit lovad retur, skickat tillbaks, men fanns ingen mottagare på adressen – S:t Eriksgatan 46,112 34 STOCKHOLM.

    Någon som har någon annan adress?

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      20 augusti 2014 kl. 10:45

      Hej,

      S:t Eriksgatan 46, 2 tr, 112 34 Stockholm är verksamhetens adress. Huruvida Millenium önskar sina returer dit känner vi inte till. Enklast bör vara att du ber dem om en retursedel för varorna.

  • Elin
    7 augusti 2014 kl. 22:45

    Blev idag uppringd av en tjej vid namn Sara, uppfattade inte vilket företag hon sa att hon ringde från, men efter lite efterforskning på Google har jag kommit fram till att det måste vara det här…

    Hon började, uppenbarligen som alla andra försäljare på det här företaget, tacka för min medverkan i en undersökning som jag enligt henne medverkat i för 6 månader sen (som hon senare sa att det inte var jag som medverkat i, utan någon annan på mitt företag). Hon ville skicka biobiljetter, frågade om hemadress, pratade om semester och Bahamas, skulle skicka varuprover, ville äta lunch etc, etc. Dvs: ”Sara” följde sitt manus till punkt och pricka.

    Sedan frågade hon om fakturaadress och då sa jag stopp, ”vi ska inte ha någon faktura för vi har inte beställt något”. Då svarade hon ”men varuproverna är ju inte gratis!!! Det kostar 3990 per toner”. Jag svarade ”Vi vill inte ha något”. Någonstans här i samtalet kopplades en helt annan tjej in och började prata (det var inte meningen att jag skulle märka det), men hon var definitivt inte lika trevlig i rösten som den första.

    Efter cirka 12 minuters babbel (och slöseri på min arbetstid!) avslutades samtalet ganska tvärt.

    Stackars folk som tjänar pengar på att sitta i telefon och vara så extremt genomfalska. Och ännu mer stackars dem som blir ordentligt lurade. Fy!!!

  • Jeanette
    17 juli 2014 kl. 11:23

    Nu är de igång igen!! Ringer och säger att de ska stänga ner kontot men inte kan makulera det helt utan ska skicka svarta soppsäckar!! istället och sen ska de inte höra av sig igen. försökte vara trevlig till att börja med men sen kunde hon inte låta bli att börja gapa. la på luren och då ringer hon upp och skriker och kallar sommarjobbaren som satt i växeln för snorunge. Hon avslutar med att kalla mig en massa trevliga namn då jag talar om att jag spelar in samtalet och kommer polisanmäla dem igen

    • Jörgen
      24 november 2014 kl. 05:18

      Samma hände mig härom dan. Efter att ha sluppit dem i flera år ringde en kvinna och sa att hon ersatt henne som vi haft kontakt med innan och höll på att avsluta hennes konton. Hon frågade om vi ens hade kvar skrivaren de hade försökt sälja toner till förra gången och när jag svarade nekande sa hon att då skulle hon avsluta kontot. Vad bra, sa jag och som i förbigående sa hon att då skulle hon skicka 4 paket svarta sopsäckar. När jag frågade vad hon menade med det blev hon intensivare och förklarade att det låg två tonerkassetter kvar på vår order så kontot kunde inte stängas utan att hon skickade – här sänkte hon till 3 paket – sopsäckar för drygt 3000kr. Hon tyckte dessutom att detta var oerhört generöst jämfört med att skicka tonerkassetterna vi inte behöver som skulle bli mycket dyrare. Skicka ingenting, sa jag och då svarade hon surt att då kunde hon inte stänga kontot utan då fick det ligga öppet. Då får det vara så, sa jag och lade på.

  • Carina
    25 juni 2014 kl. 09:36

    Hände mig precis samma sak precis!

    De ringde via växeln och frågade efter mig personligen!!??

    Hängde först inte med, men sen var det samma som övriga skriver om erbjudande om biocheckar/presentkort på Åhlens och bad om min hemadress.
    När jag inte ville lämna ut mina semesterplaner och sa att jag tyckte det var högst anmärkningsvärt och skumt att de både ber om privat adress och när man kommer vara bortrest då avslutades samtalet utan försäljningssnack.
    Klar varning!!

  • AnneLie
    18 juni 2014 kl. 11:46

    Alldeles nyss blev jag uppringd av Mona på MCS. Samma tillvägagångssätt som nämns i kommentar av Tobias idag. Skillnaden är att hon ville bara tacka för medverkan i undersökningen med ett presentkort som ska skickas till adressen dom har i sina register (?). Inget försäljningssnack alls, vilket gör mig lite fundersam på vad som komma skall. Har läst vidare bland kommentarerna nu och ser att Anonym 3/6 låter precis som mitt samtal. Avvaktar vidare åtgärder till jag ser vad ”katten dragit in”….

  • Tobias
    18 juni 2014 kl. 08:16

    Såg att tråden inte blivit uppdaterad på ett tag så jag väljer att göra ett inlägg.

    Blev uppringd av en trevlig herre med namnet Tomas Persson från Millennium Data Systems igår som ville ge mig biobiljetter för min medverkan i en marknadsundersökning ett halvår tidigare (trots att jag bara jobbar här några månader..).

    Han pratade om semestrar och ville veta vad jag skulle göra på midsommar, sedan ville han uppdatera företagsinformationen genom att få reda på hur många skrivare vi hade samt hur många datorer.

    Han berättade också att de skrivit kontrakt med en större biljett-firma och därför kunde fixa fotbollsbiljetter till allehanda matcher. Därefter talades det om några fantastiska toners som räckte flera gånger längre än de vi använde idag. Han skulle också ha vägarna förbi min region och ville luncha om någon månad för att få reda på vad jag tyckte om startpakeket.

    När jag frågade vad startpaketet var och vad detta kostade så blev han obekväm. Jag berättade sedan för honom att jag inte tar några sådana beslut utan att först talat med chefen så ifrågasatte han hur jag jobbar och varför jag inte själv kan ta dessa beslut?

    När han fått klart för sig att jag inte gick med på någon beställning så sa han bara ”OK hejdå” och la på mitt i en mening. SCAM.

    • Marianne
      18 juni 2014 kl. 09:48

      Samma sak hände mig alldeles nyss! Vilken Nisse! Då vet man att man skall akta sig!

  • IT-chefen
    11 juni 2014 kl. 09:31

    Helt otroligt att deras företag existerar fortfarande och omsätter så pass mycket som de ändå gör. >60 miljoner.

    Jag har suttit som IT-chef på flera bolag och har fått åtskilliga samtal från dem under tio års tid. Alltid samma mantra där brudar flörtar järnet och säger att man ska få gåvor som man aldrig får. Alltid kvinnliga säljare som försöker charma en.

    Någon marknadsundersökning har självklart aldrig ägd rum utan det är bara ett sätt att inleda en relation för att sedan sälja svindyra toners. Ägarna sitter utomlands.

  • Stephan Hellqvist
    10 juni 2014 kl. 11:50

    Nu är de igång igen och hävdar att det finns ett muntligt avtal mellan Millenium Computer Systems AB och Osby kommun. Naturligtvis finns det inget sådant. Den kvinnliga försäljaren påstår igen att hon har börjat på företaget och ersatt en tidigare medarbetare, men hon har samma röst och skriker och är otrevlig. Se upp för detta företag och deras försäljare. Det hjälper föga att tacka nej till deras erbjudanden, de återkommer ändå. Polisanmälan är väl det enda som duger.

  • anonym
    3 juni 2014 kl. 13:52

    Idag blev jag uppringd från Millenium Computer Systems. Hängde inte riktigt med från början. ”Petra” presenterade sig och ville erbjuda mig biobiljetter eller presentkort på Åhlens som tack för hjälpen för en undersökning jag gjort ?! för ca 1/2 år sedan… för företagets räkning vill säga. nu ville hon skicka dessa hem till min hemadress. Jag anade inga ugglor i mossen (hon lät så trevlig), så jag lämnade ut min hemadress och hon sa att de skulle komma inom 4 dagar och hörde sig för med om jag var hemma och kunde ta emot. Hjälp! Vad händer nu… hon pratade dock inte om några toners eller andra produkter men om jag tar emot paketet är man väl fast eller!? Hur anmäler jag dem för jag hittar inget telnr till dem…

  • Anders
    14 maj 2014 kl. 14:14

    Då var det dags igen,”tack för hjälpen i undersökningen för 6 månader sedan”
    Det är ALLTID 6 månade sedan….
    -Vilken undersökning?
    -Den som vi hade, vill du ha biobiljetter eller Åhlenspresentkort?
    -Vem hos oss svarade på undersökningen?
    -Vet jag inte,någon annan håller i det.
    -Vad arbetar ni med då?
    -Kontorsmaterial, toner och sånt.
    -Jag känner inte till någon undersökning,tackar nej till gåvorna.
    Hinner knappt prata färdigt,önskar mig trevlig dag och lägger på.
    Samma trick föll jag för för 14 år sedan, då fick man en handhållen dator och HP toner som inte var original.
    När ”datorn” kom visade det sig att det var enklaste sorten av miniräknare som iofs hade ”roten ur”……
    Blev dock inget mer strul och inga fler affärer åt det hållet!

  • Jeanette
    18 mars 2014 kl. 12:31

    Suck! Nu är hon igång igen.
    Talade om att ärendet var polisanmält och då började hon skrika att hon minsann skulle polisanmäla oss också för att vi inte höll vårt avtal.
    Har aldrig beställt kommer aldrig beställa något via telefon.
    Vill verkligen varna andra för detta otrevliga hotfulla ”företag”

  • Helena
    12 mars 2014 kl. 10:42

    Rena trakasserier, man blir aldrig av med dem. STOR VARNING för detta företag. Helt oseriösa!

  • Anita
    7 mars 2014 kl. 13:39

    Blev uppringd av en tjej via vår växel som presenterade sig som Veronika Eriksson och tackade för att vi svarat/ medverkat i en marknadsundersökning som tack för hjälpen ville hon skicka biobiljetter / Ticnet, det var bara att välja. Konstigt… men hon pratade på väldigt personligt och lindade in ärendet som visade sig att vi var intresserade av toner enligt samtal hon haft med min chef….(som är bortrest denna vecka.) Jag var inte intresserad av att beställa något men hon hänvisade till samtal med chefen och vi skulle få utvärdera 2 toner för 3990,- men hon skulle ”hålla på” fakturan och komma på besök hos oss, bjuda på lunch m m. Visserligen trevligt samtal men det fanns ändå en känsla av att detta var något lurt. Strax efter vi avslutat samtalet ringde en annan tjej upp och ville ha bekräftat att vi beställt 2 toner. Då ifrågasatte jag det och hänvisade till säljarens ”utvärdering”. Svaret var att vi skickar inga gratisprover. Då makulerade jag leveransen, hon skulle meddela säljaren. Därefter ringde jag upp ett tel nr i Sthlm och fick prata med en annan kvinna, jag frågade efter Veronika Eriksson och då undrade hon varför jag sökte med henne. Då meddelade jag att hon hade ”sålt” 2 toner till oss men att jag makulerat den leveransen och ville ha det bekräftat. Hon bekräftade att det inte skulle skickas något efter att ha kollat i ”datan” och nämnde också att säljarna kan bli ”lite ivriga”… därefter gick jag in och läste flera kommentarer om företaget och blir helt klart förbannad/besviken och känner mig grundlurad att det finns så j-a oseriösa bolag! Skamligt och bedrövligt….

  • krille
    18 januari 2014 kl. 00:04

    Berg. Skulle vara intressant att få höra inspelningen.

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Joakim
    16 januari 2014 kl. 15:59

    Millennium (även kallat ”Royal Chemical Industries”) har trakasserat mig i drygt ett halvår, med påminnelser, telefonsamtal och e-postmeddelanden. Millennium har skickat en bluffaktura om 84 588 SEK på toner som vår firma inte har beställt.

    De ihärdiga telefonsamtalen och e-postmeddelandena från Millennium är hotfulla, obehagliga och beräknande. De börjar ofta med ”Tjena det är Maria! Vi talades vid…” (jag har aldrig pratat med en ”Maria”). Du har beställt toner…”. När man säger att man aldrig beställt toner börjar den obehagliga diskussionen, vilken slutar med ”och du måste betala fakturan!!!”. Numera avbryter jag telefonsamtalet, på inrådan från polismyndigheten, så fort jag har förstått att det är Millennium som ringer (i vissa samtal uppger de ett annat företagsnamn).

    Millennium/Royal Chemical Industries förstör för andra firmor på så vis att man som företagare inte vågar ge nya firmor en chans. Man vågar inte riskera att få ytterligare en oseriös ”Millennium-firma” på halsen.

    Jag har polisanmält Millennium och uppmanar er som hamnat i liknande situation att också göra en polisanmälan.

    Min fråga är: Hur blir man av med dem?!?

  • Berg
    12 december 2013 kl. 22:31

    Spelade in samtalet från början för jag anade något konstigt.. Försäljaren började skrika när jag inte ville ha några toner men hon skulle skicka ändå tills jag berättade om inspelningen…….

  • Helen
    9 december 2013 kl. 16:51

    Blev uppringd av en säljare i somras. Då han tidigare varit i kontakt med en kollega till mig bad jag honom ringa henne i stället. Han ringde sedan tillbaka till mig och sa att min kollega beställt 3 st toner med leverans i november. Jag tyckte det kändes konstigt och ville dubbelkolla med henne först. Hon hade inte beställt något! Han hade alltså ljugit för mig. Jag kunde inte få tag på honom sedan utan fick prata med växeln och jag bad dom radera ordern och skicka en bekräftelse till mig på mail, vilket dom inte gjorde. Dock har ingen leverans kommit. Idag ringde det en ny säljare och började prata om biocheckar som tack för att vi varit med i en undersökning, vilket vi inte har varit. Efter en stund gick det upp ett ljus och jag berättade om säljaren som tidigare ringt, då avslutade hon snabbt samtalet.

  • Bengt
    6 november 2013 kl. 11:07

    Det här bolaget har ringt mig minst varannan månad i mer än 10 års tid (kan vara under annat namn tidigare). Samma upplägg varje gång, ska skicka en gåva som tack för att man har varit med på en marknadsundersökning.
    När jag letade runt lite för cirka fem år sedan hade de tydligen sålt lysrör med samma koncept…
    Jag har lärt mig att bara säga tack och hej när de presenterar sig. Stackars människor som hamnar som telefonsäljare på detta företag…

  • Anne
    5 november 2013 kl. 22:16

    Nej de klipper inte ihop samtal eller sänder bluff fakturor! Skärp Er!
    Det blir verifierad två gånger av Er innan något skickas ut! Om Ni själva säger ja till båda gångerna så har ni ju beställt. Och ångerrätt har man alltid. Och gåvorna kommer ut. Alltid ska det klagas och vara bittra, ingenting fel på produkterna heller.
    Så trött på detta ensidiga smutskastning på ett företag, det skulle ju inte finnas kvar mer om det gick till så som Ni påstår.
    Om ni blir övertalade i vilket annat sammanhang som helst att köpa något så klagas det inte lika öppet som just vid telefonförsäljning. Smutskastning är det.

  • Pi
    5 november 2013 kl. 09:53

    VARNING, VARNING, VARNING!
    Ni måste komma ihåg vad ni pratat med säljarna om, för efter något år ringer dom igen och meddelar att ”våra” toners kommer att levereras inom kort. Dom påstår att vi kommit överens om att alla toners vi har beställt har lagrats hos dom (vilket inte hänt). Oseriöst till tusen! Jag har bett dom stryka vårt namn ur registret ett par gånger, men dom återkommer och kör med samma fraser igen. Sitter och väntar på att dom INTE kommer ringa igen.

  • Esset
    9 oktober 2013 kl. 13:46

    Vårt företag blev ”drabbade” i maj med ett prov på toner och efter det så dimper det ner toner med jämna mellanrum som vi skickat tillbaka. Nu ringde en säljare vid namn Mona som talade om att hon hade 16! Toners för leverans i nov till oss. Vi bestred detta och bad att få tala med hennes chef, varpå hon blev mycket otrevlig och började gapa i telefonen på min kollega, som då sa att vi gör en polisanmälan om hon skickar fler, varpå ”Mona” slängde på luren i örat på henne.

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Joakim
    24 juli 2013 kl. 14:48

    Samma ägare som RCI, Royal Chemical Industries som kör med samma upplägg.

  • Värmesvets Entr AB
    23 juli 2013 kl. 14:06

    STOR VARNING!!!!

    Mycket oseriösa!

  • Josefin
    8 juli 2013 kl. 11:53

    Blev uppringd av dessa skojare idag, är ganska ny på min tjänst så i all stress förstod jag inte förrän efter ett tag att detta var alldeles för bra för att vara sant. I ren panik smällde jag på luren mitt i samtalet. Insåg sen att något kanske blivit beställt?! Ringde då upp deras kundtjänst och bad dem kontrollera så att inget blivit beställt, berättade att jag googlat och funnit att de bara håller på med SKIT. Receptionisten lät lagom irriterad och sa att hon skulle makulera alla beställningar som ev. inkom på vårt företag. Hoppas verkligen att ingenting skickas till oss. Skulle det ske blir det polisanmälan direkt!

  • undefined
    4 juli 2013 kl. 09:49

    Blev uppringd av en Claes (MCS) som ville ge gåva som tack för att vi medverkat i en undersökning. Kallpratade om semestrar o.d., och ville sedan ”uppdatera” deras databas och började fråga info om mig och företaget jag jobbar på. Jag blev då lite misstänktsam då han kom in på toners och efter att ha ifrågasatt varför han ville veta hur många anställda vi var så la han på. Hittade denna nyttiga tråd!

    Nu får vi se om de vågar skicka en faktura…

  • Viktoria
    25 juni 2013 kl. 17:19

    Vi är också drabbade av detta skitföretag! Men i dag rann bägaren över och vi har gjort en polisanmälan!! Inte för att jag tror att det händer något men det känns ändå bra, såna här skumma företag ska inte få verka ostört!

    Vi har vid ett flertal tillfällen försökt avsluta ”samarbetet” ( om man nu kan kalla det så) med millenium utan att lyckas, förra veckan kom 16! Kartonger med toner och igår en faktura på dryga 84000! Otrevliga samtal idag då vi bestred detta till dem igår…

    Lägg på luren om de ringer!!

  • Mimmi
    11 juni 2013 kl. 10:34

    Håller med alla som skrivit här inne
    Finns en försäljare som heter Marianne
    Funderar på att polisanmäla dom.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      11 juni 2013 kl. 11:43

      Hej Mimmi!
      En polisanmälan är att rekommendera, men den kan inte påverka själva ärendets framfart nämnvärt. Det är därför viktigt att du bestrider alla eventuella krav skriftligen, helst via e-mail, där du motiverar tydligt och sakligt varför du anser att fakturan ej skall betalas.

  • Linnea
    28 maj 2013 kl. 11:58

    Jag blev drabbad av detta företag via telefon idag. De har ringt oss många gånger tidigare men jag har alltid tackat nej. Nu ringde säljaren och inled samtalet med att hon endast ville tacka för undersökningen vi var med på, hon skulle skicka Body Shop-produkter. Även med mig kallpratade hon om semestern, vädret och utlandsresor. Samtalet avslutades med att hon tackade för min beställning. Som tur var så ringde en annan tjej från deras företag upp mig direkt efter för att dubbelkolla vår adress och bekräfta min beställning på två toner för 3990 kr/st. Nej, där sa jag att jag inte gjort någon beställning som skulle kosta mig något och avbeställde produkterna. Den ursprungliga säljaren ringde därefter upp igen för att berätta att hon var förvånad över att jag trott att jag skulle få gratisprodukter och att de inte jobbar så. Dealen var att jag inte bundit mig för framtida köp. Nej, men när gör man det när man handlar kontorsprodukter?

  • Jenny
    22 mars 2013 kl. 14:12

    Hej,
    Nu har jag också drabbats, samma manus som spelades upp för Eva, spelades även upp för mig. Dock anade jag att det var något skumt så medan jag hade säljaren på luren så googlade en kollega MCS och vi hittade denna sida – så tack alla ni som kommenterat. Jag konfronterade säljaren och meddelade att jag inte beställt något och att samtalet skulle avslutas. Nu har jag också gjort en polisanmälan – ni som inte gjort det – gör det – det blev en anmälan om försök till bedrägeri – hänvisa dem denna länk om ni ringer in. Kommer det sedan faktura till min hemadress (ja tyvärr hann jag inte reagera förrän efter de fått denna) så ska jag göra en ny anmälan enligt polisen – då om ofredande.

    Så anmäl så fanskapen åker dit – är mäkta irriterad på att de försöker luras och jävlas med hederliga människor!

    • Mimmi
      11 juni 2013 kl. 10:56

      Hur har det gått med polisanmälan

  • Eva
    21 mars 2013 kl. 10:58

    Nu har det hänt mig! Har fått ett kit från Bodyshop som tack för att jag svarat på en undersökning som jag inte kommer ihåg samt får i dagarna en toner skickad till företaget jag jobbar på. Den var jättedyr men såå bra och räckte fem ggr längre än en vanlig. När jag gjorde lite efterforskningar så hittade jag denna sida. Känner mig lite dum och undrar hur jag gör för att slippa betala för det här? Han fick iaf inte min hemadress :S

  • Hans
    18 mars 2013 kl. 16:29

    De presenterar sig numera som MCS. Tackar för hjälp med marknadsundersökningar genom gåva i form av Ticnet presentkort eller hudvårdsvaror! ”Och när jag ändå har dig på tråden …” leder personen dig in i en diskussion om toner som varar huuur länge som helst och kostar skjortan! Tacka NEJ till samtliga erbjudanden eller inviter att ta emot deras sk startpaket – leder bergis bara till en faktura som är sjukt svår att få krediterat!

  • 2 november 2012 kl. 12:28

    Ja de har trakaserat mig i snart ett år ang. toners som skulle vara så bra! Tvärtom så var de bara dyra så jag skickade tillbaka och bad om kredit som faktiskt kom efter påtryckning från jurist=) nu ringde de mig igen men då ny säljare för den förre jobbade nu på huvudkontoret som de sa! och ville pracka på mig våtservetter! va ska jag med dem till? jag meddelade henne att vi vill inte ha NÅGOT från dem som kostar pengar! personen sa efter onödigt mycket tid ARG hejdå och la på luren.

  • Anders
    27 juni 2012 kl. 10:23

    Samma metoder har funnits i flera år.
    Tips: gör aldrig upp affärer över telefon! Även om de lovar guld och gröna skogar…
    ”Om en sak låter för bra för att vara sann då är det något som är fel!”

  • Marie
    4 maj 2012 kl. 11:12

    Ha ingenting med dessa att göra för de luras och hittar på. De påstår hela tiden att det finns saker liggande som man skall ta emot fast de lovar gång på gång att nä det finns inget på erat kundnummer. Blir ni kontaktade säg bara nej tack och lägg på. Gå inte på en massa prat om att man skall få gåvor och sånt skit för det de gör är att att trassla in er i något ni inte har koll på sen. Jag lovar att ni bara får problem sen om ni inte vill handla hos dem för då kommer de på en massa ”strunt” om att man lovat, det finns kvar på ditt kundnummer och dyl. Ha inget med dem att göra för det blir bara problem.

  • Michael
    16 februari 2012 kl. 12:07

    Blev uppringd av dessa och de sa att företaget där jag jobbar på hade ställt upp i en marknadsundersökning och att de skulle skicka ut biobiljetter som tack fö hjälpen.
    Hon pratade väldigt uppet och pratade mycket om sig själv märkligt nog…

    Informationen hon fick ut av mig var min hemadress dit hon skulle skicka biljetterna.
    men så fort hon ville ha information om företagets datorer och skrivare så sa jag att jag inte var intresserad. Hoppas fan inte de klipper ihop någon skit om detta samtal.

    Dagen efter ringde de från Creatove office-nånting och ville boka in en tid för att prata om toners. Sa att jag inte var intesserad flertalet gånger. Se upp för dessa företag!

  • Åsa
    19 januari 2012 kl. 16:26

    De kontaktade oss och talade först inte om vad de ville utan började ”kallprata” om thailandsresor och nyårslöften m.m. Troligtvis för att vår inköpare skulle svara JA på någon fråga. Därefter frågade damen vad vi hade för skrivare (vilket vi inte uppgav) och sa att de skulle uppdatera sina register och därefter skicka biobiljetter till oss som tack. Skumt!!!

    • Michael
      16 februari 2012 kl. 12:10

      Listiga och väldigt öppna ”säljare/skojare”
      Instämmer helt med det du har skrivit. Verkar väldigt skumt, surt att de fick min hemadress :(


Skriv en kommentar

Dina kommentarer hjälper andra företagare.
Är du ansluten till Förenade Bolag och behöver hjälp, ring oss direkt på telefon 020 - 503 503.