« Tillbaka till arkivet

Arkivet

Fast Marketing

Safe Call
Publicerad: 25 april 2012
Arkiverat: 16 juni 2017
Kategori: Katalog (ej existerande), Sökmotoroptimering, Google-annonser, Webb

Representerar du Safe Call / Fast Marketing och anser att varningen är felaktig? Klicka här

Uppgifter från fakturan

Dessa uppgifter är kopierade direkt ifrån fakturan och är ofta medvetet felaktiga.

  • Företaget bakom
    Safe Call
  • Org.nr.
    550401-0223
  • Ort:
    Stockholm
  • Bankgiro
    854-4553
  • Hemsida
    www.fastmarketing.se
  • Telefonnummer

Anteckningar

Anteckningarna är viktiga och beskriver ofta tillvägagångssätt, kännetecken eller annan information. Baseras bland annat på vad vi får rapporterat till oss genom vårt nätverk av företag.

  • På nedre delen av fakturan står: ”Överenskomna sökord på Google.se: Er marknadsföring avslutas enligt överenskommelse mellan kund och företag. Bekräftelsen har spelats in som är juridiskt bindande och som ligger till grund för denna slutfaktura. När betalningen har kommit oss till handa inaktiveras annonsen.” Man vill alltså ha betalt för att inaktivera en annons du aldrig aktiverat.
  • Det angivna företaget Safe Call har utskriven adress Fabriksgatan 7, Göteborg men är i själva verket registrerat på en lägenhet i Malmö.
  • Hemsidan, www.fastmarketing.se, existerar inte.
  • Fakturor går ut även som Marketing Mobile.
Företag/Produkt till Varningsarkivet den 16 juni 2017

Registrerade uppgifter

Med hjälp av organisationsnumret som står på företagets faktura görs en kreditupplysning som hämtar detaljerad information varje gång du går in på ett företag.

Rapport hämtad den 26 maj 2019

  • Org.nr 550401-0223-00001 går till:
    Safe Call
  • Moms
    Ej aktiv i momsregistret
  • Adress:
    OKÄND ADRESS
    00000 OKÄND
  • F-skatt
    Avregistrerad
Historik för Safe Call
  • Datum
  • Ärende
  • Datum
    2013-05-07
  • Ärende
    Adress ändrad från POSTSTUGAN 412, 21165 MALMÖ till OKÄND ADRESS, 00000 OKÄND
  • Datum
    2012-05-15
  • Ärende
    Adress ändrad från KRONETORPSGATAN 78 B LGH 1003, 21227 MALMÖ till POSTSTUGAN 412, 21165 MALMÖ
  • Datum
    2012-03-13
  • Ärende
    Adress ändrad från Krontetorpsgatan 78B, 21227 MALMÖ till KRONETORPSGATAN 78 B LGH 1003, 21227 MALMÖ

Media

Här finner du bilder på fakturor, skärmdumpar på hemsidor, korrespondens och övriga utskick. Människans visuella minne är mycket effektivt - genom att studera bilderna kan du lättare komma ihåg vad du ska akta dig för.

Bilder

15 Kommentarer publicerade.  (Du kan inte lämna nya kommentarer på arkiverade företag)

Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

  • angeliqua
    9 april 2013 kl. 18:54

    Ringer dom din mobil? Det finns en helt underbar app som heter varningslistan den varnar för telefonförsäljare. Bara ett litet tips på vägen

    Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app
  • Mia
    11 maj 2012 kl. 15:59

    Vad jag förstår så kan vem som helst lägga komentarer här……även de som vill skrämmas så att fakturorna betalas……..

  • David
    10 maj 2012 kl. 21:50

    Niklas: då får du skylla dig själv om du sitter och godkänner en inspelning/avtal. Ett tips: lägg på luren nästa gång! Vadå som såna här företag är duktiga på? Avsluta samtalet, svårare än så är det inte.

  • Niklas
    10 maj 2012 kl. 00:10

    Hej Anna läste ditt inlägg och måste bara säga att du inte har riktigt rätt när det gäller att såna här företag skulle dra tillbaka ärendet..Jag själv bestred både till inkasso, då skickade dom ärendet vidare till kfm, bestred där oxo men då drog dom mig till tingsrätten och väl i tingsrätten förlorade jag ärendet bara pga:en sak dom hade en inspelning som företaget hade spelat in när jag pratar med en av deras säljare och godkände allt, ”som såna här företag är så duktiga på”. Jag blev dömd att betala fakturan på 7500 kr + att jag fick betala ränta för tiden dom inte hade fått betalt,, Så tack för dina råd men nej tack det kostade mig massa förlorad tid som jag fick lägga på advokater istället för att bara betala från hela början och slippa all denna skiten med rättegång osv…….

  • Anna
    9 maj 2012 kl. 11:44

    Vill bara berätta hur detta går till då jag jobbar dagligen mot såna här företag och bestridningar.
    Hur mycket de än hotar ska fakturorna absolut inte betalas.
    De påstår att man ska säga upp en tjänst som inte existerat. De lurar in er i muntliga avtal som de påstår är en uppsägning. Men i själva verket är det ett avtal man ingår.
    Skulle den gå vidare till en inkasso, är det jätte enkelt. Ring inkassot bestrid,de drar tillbaka ärendet.

    Den kan inte gå vidare till KFM, skulle den göra det. Gör samma sak kontakta KFM bestrid. Ni kommer abslout inte drabbas av någon anmärkning.
    Var inte rädda för att de har er på ljudfil. Den är värdelös. Utan stå på er och betala absolut ingenting.
    I värsta fall går den vidare till rätten. Men det gör den inte eftersom de blufföretagen drar tillbaka ärendet när det gått så långt. Då de vet till 100% att de kommer förlora tvisten.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      10 maj 2012 kl. 09:21

      Hej ”Anna” från Fakturajuristerna (ja, din IP-adress avslöjade dig)!

      Dessvärre måste har du fel på ett antal punkter och generaliserar i alldeles för stor utsträckning:
      1. Du skriver: ”Ring inkassot bestrid,de drar tillbaka ärendet”. Det är felaktigt. Ett inkassoföretag drar inte per automatik tillbaka ett ärende för att du bestrider det. I många fall är det snarare tvärtom – kravet kan mycket väl nå tingsrätten i slutändan.
      2. Du skriver ”Den kan inte gå vidare till KFM” – vilket också är direkt felaktigt. Kronofogden tar nämligen emot och registrerar samtliga inkomna ansökta betalningsförelägganden. Bestrider man till Kronofogden stämmer det däremot att de stoppar ärendet, eller snarare, lämnar tillbaks det till fordringsägaren (det fakturerande företaget) för beslut. Antingen läggs ärendet ner eller så lämnas det vidare till närmsta tingsrätt.
      3. Du skriver ”ni kan absolut inte drabbas av någon anmärkning” vilket tyvärr även det är felaktigt. Kronofogdens registrerade betalningsförelägganden syns vid en kreditupplysning, men man kan däremot begära rättelse i efterhand för att få anmärkningen borttagen. Det är även så att flertalet kreditupplysningsföretag inte visar ansökningar från företag som är listade på Svensk Handels varningslista. Värt att tänka på är däremot att den emellanåt saknar vissa aktörer. En riktig så kallad ”betalningsanmärkning” får man dock enbart om skulden vinner laga kraft och inte sedan inte betalas.
      4. Du skriver ”Var inte rädda för att de har er på ljudfil. Den är värdelös” vilket är ett mycket farligt påstående! Den här typen av tvister skall aldrig generaliseras av en tredje part som inte har inblick i det specifika ärendet.
      5. Du skriver ”de vet till 100% att de kommer förlora tvisten” som anledning till att bluffbolaget inte kommer ta ärendet vidare – vilket inte har någon som helst verklighetsförankring. Vi ser ofta stämningar som fullföljs hela vägen till domslut i tingsrätten. Även här skiljer det sig från fall till fall.

      Kort och gott – det var tyvärr inte många rätt. Som företagsgrådgivare hoppas vi sannerligen att du gör ett bättre jobb mot dina kunder.

      För läsare intresserade av Fakturajuristerna hänvisar vi till Peter Forsmans kartläggning på: http://www.internetsweden.se/nu-har-thailandbedragarna-vaknat-igen-och-lite-annat-bluffsverige/

  • Martin
    8 maj 2012 kl. 00:26

    Ja Marko du behöver inte betala men sen å andra sidan så kommer dom att dra det vidare till inkasso och som du själv säger så har du godkänt det på en ljudfil med din egen röst, du har ingen chans att vinna detta och vill man inte ha en anmärkning på kfm så tror jag nog att det är bäst att betala.

    • Förenade Bolag
      Förenade Bolag
      8 maj 2012 kl. 08:38

      Hej Martin!

      Det du skriver är inte helt riktigt. För det första är inte ljudfilen, om den över huvud taget existerar, alltid ett godkänt orderunderlag. För det andra får man automatiskt inga ”anmärkningar från kronofogden”, för det tredje har man, i de fall ärenden går vidare till tingsrätt (vilket anses högst osannolikt i Fast Marketings fall) stor chans att vinna även där.

      Oönskade fakturor alternativt avtal med oklar/icke sanningsenlig grund skall alltid bestridas. Eventuella beslut att betala eller träffa en förlikning efter det första steget bör tas efter noga övervägande med kunnig motpart, till exempel en företagsrådgivare med insikt i problematiken. Det är klokt att förbereda sig redan nu på påtryckningar av olika slag som inkassokrav (egna eller genom inkassoföretag), flera påminnelser eller hot om betalningsanmärkningar, kronofogdemyndigheten och tingsrätten. Vad som händer i praktiken är däremot alltid det enda som bär någon tyngd.

  • Marko
    4 maj 2012 kl. 15:13

    Hej
    Fick idag en likadan räkning som er andra. 7500 för uppsägning. Hur går man till väga med detta för att slippa betala? Förutom anmälningarna. Dom ringde igår och jag bekräftade min adress och sa att jag inte är intresserad av massa bluff och reklam. Kom på efteråt att jag inte gått med i detta och därför inte kan få en faktura på uppsägning. Vad händer nu eftersom det är inspelat?
    MVH Marko

  • Göran
    27 april 2012 kl. 23:56

    Har man tackat ja till en tjänst och sen ångrat sig så kan man väl inte skylla på företaget i fråga? Såna här företag har alltid ett underlag på deras fakturor vill man så kan man bara ringa och fråga efter avtalet som ligger till grund för fakturan, och gissa vad, då kanske man får höra sin egen röst godkänna tjänsten… så innan ni tecknar avtal och säger en massa ja ja ja och sen ångrar er, är det för sent för då har dom er på en inspelning där ni godkänner avtalet, Jag vet för jag blev tvungen att betala min faktura efter jag fick min röst uppspelad av inkassobolagen, Dom har rätten på sin sida och vill man inte ha anmärkning hos KFM är det bara att betala och glömma. Tack för mig…

  • 27 april 2012 kl. 19:27

    Idag fick jag en faktura på 5 619 kr inkl. moms, efter att ha blivit uppringd i förrgår av ngn som pratar oförståelig skånska.
    Har fullt upp nu i bokslutstider och hade inte tid att prata med denna Patrik Johansson och ifrågasatte om de hade skickat en bekräftelse på det som han påstod att jag hade ”bundit” upp mig för via mail eller Post, han svarade Post.
    Då vill jag hitta det först säger jag… då säger han, om du inte säger upp avtalet nu, så kommer det att löpa ytterligare ett år. Min tanke var, varför har du inte fakturerat mig i april 2011 då du påstår att jag gick med på denna tjänst?
    Han mumlade något men jag förstod ändå att han ville spela in ”uppsägningen” av detta avtal, som är så vanligt numera, kände att det var helt fel men bara för att bli av med honom…
    Tänker göra som ni övriga och som jag har gjort förut med IT Sverige, anmäla till Svensk Handel och polisanmäla! Fy fan säger jag för dessa bedrägliga människor, ursäkta ordvalet!

  • Hasse
    27 april 2012 kl. 10:07

    Jag har fått en faktura av dessa med kommer att polis anmäla detta och ta kontakt med Svensk Handel 7500 kronor för att avsluta ett abonnemang som jag aldrig har sagt ja till konstigt att dessa får hålla på man har väl annat att göra på dagarna eller hur!!!

  • Barbro Nätter
    26 april 2012 kl. 15:36

    Min sambo fick en faktura i går från Fast Marketing. Han kommer meddela Svensk Handel, begära bevis för att han skall ha beställt något från Fast Marketing(vilket han naturligtvis inte gjort) samt göra en polisanmälan avseende bedrägeri.

  • Ewa Högberg
    25 april 2012 kl. 19:19

    Det här är ett stort blufföretag. Ringer och är oförskämd i telefon.
    Bestrid och anmäl dem till Svensk handel och polisen!!!!

  • Maria Hellström
    25 april 2012 kl. 18:28

    Detta är ett bluff företag.